واکی تاکی چه نوع بیسیمی است؟

واکی تاکی چه نوع بیسیمی است؟

واکی تاکی که با نام هندی تاکی (Handie Talkie) شناخته می شود نوعی فرستنده و گیرنده قابل حمل می باشد که بصورت دوطرفه قابلیت ارسال و دریافت امواج رادیویی را دارا می باشد.

پیدایش واکی تاکی

واکی تاکی در ابتدا توسط مهندسان شرکت موتورولا جهت استفاده در جنگ جهانی دوم، ارتقاء پیدا کرد. ابتدا از واکی تاکی فقط در جنگ و واحد های پیاده نظام مورد استفاده قرار می گرفت و بعد ها در موارد امنیتی و شخصی مورد استفاده قرار گرفت.

واکی تاکی ها در آغاز تولید، بسیار شبیه تلفن همراه ساخته می شدند. در مدل های قدیمی واکی تاکی یک بلندگو در انتهای دستگاه و میکروفون در طرف دیگر دستگاه تعبیه می شد. البته در برخی دستگاه‌های واکی تاکی، بلندگو با کاربری میکروفون مورد استفاده قرار می گرفت. وجه مشترک تمامی مدل های واکی تاکی ها، وجود یک آنتن بر روی دستگاه بیسیم می باشد.

واکی تاکی چطور کار می کند؟

واکی تاکی دستگاه ارتباطی نیمه دوبلکس می باشد. در واقع نیمه دوبلکس به این معنا می باشد که تعداد متعددی دستگاه های بیسیم واکی تاکی در یک کانال مشخص کار میکنند ولی فقط یک دستگاه می تواند امواج رادیویی را ارسال نماید و سایر واکی تاکی ها فقط می توانند دریافت کننده امواج رادیویی باشند.

دستگاه واکی تاکی بصورت پیشفرض بر روی حالت دریافت امواج تنظیم است و چنانچه کاربر قصد مخابره پیامی را داشته باشه باید کلید PTT را فشرده و نگه دارد و تا بتواند دستگاه را از حالت دریافت کننده به ارسال کننده امواج رادیویی تبدیل کند و پیغام خود را مخابره نماید.

واکی تاکی مجاز
واکی تاکی مجاز

واکی تاکی مجاز چیست؟

با توجه به اینکه انواع بیسیم پلیس ، نظامی ، دولتی  و انتظامی از کانال های خاصی استفاده می نمایند افراد معمولی اجازه استفاده از هر نوع دستگاه بیسیم واکی تاکی را ندارند و استفاده این واکی تاکی ها نیازمند اخذ مجوز رسمی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نیز می باشد. بیسیم های غیر مجاز به دلیل ایجاد اختلال در امواج رادیویی کشور غیر مجاز بوده و در صورت رویت توسط ماموران مربوطه، ضبط و استفاده کننده از آن مشمول جزای نقدی‌ شامل ۶۰ برابر قیمت بیسیم گردیده و در نهایت منجر به تحمل حبس شخص استفاده کننده از بیسیم غیر مجاز، خواهد انجامید.

واکی تاکی های غیر مجاز به دلیل ورود غیرقانونی به کشور شامل هیچ گونه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر نمی باشند و در صورت خرابی دستگاه، شرکتی جهت تعمیر این نوع بیسیم ها در ایران وجود ندارد و به اصطلاح دستگاه بیسیم غیر مجاز یک بار مصرف بوده و ناچار باید به دور انداخته شود. بر خلاف بیسیم های غیرمجاز، همه واکی تاکی های مجاز دارای گارانتی معتبر شرکتی بوده و لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی آن شامل باطری، قاب، هندزفری بادیگاردی و… وارد و تامین می گردد.

خواندن
بیسیم واکی تاکی کوهنوردی

مزایای بیسیم واکی تاکی مجاز

 از کاربردهای مفید بیسیم می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • انواع بیسیم واکی تاکی مجاز دارای مجوز حمل بوده و استفاده از آن در تمامی مکان های عمومی آزاد است.
  • دارای برد مفید و مناسب جهت استفاده تمامی مشاغل می باشد.
  • دارای ضمانت و خدمات پس از فروش
  • عمر بالا و کیفیت ساخت مطلوب
  • دارای لوازم جانبی
  • استفاده آسان
  • دارای استاندارد IP که دستگاه را در برابر ضربه، گرد غبار و رطوبت مقاوم می سازد.
  • قابلیت ست شدن انواع بیسیم واکی تاکی مجاز با یکدیگر

خرید بیسیم واکی تاکی مجاز

جهت خرید بیسیم واکی تاکی مجاز در نظر داشته باشید که حتما به شرکت های معتبر دارای پروانه خرید و فروش انواع بیسیم واکی تاکی مجاز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه فرمایید و حتما از اعتبار گارانتی دستگاه مطمئن شوید. همچنین می توانید دستگاه بیسیم واکی تاکی مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی بیسیم Ott خریداری فرمایید.

خواندن
بیسیم واکی تاکی کارگاهی
واکی تاکی چه نوع بیسیمی است
واکی تاکی چه نوع بیسیمی است

موارد استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز

واکی تاکی مجاز نیازمند هیچگونه تجهیزات جانبی مانند دکل مخابراتی، تقویت کننده سیگنال، فرستنده مادر و سانترال نبوده و به راحتی قابل استفاده می باشد. این مزایا باعث گردیده استفاده از بیسیم واکی تاکی در مشاغل مختلف بسیار معمول و محبوب گردد. امکاناتی نظیر ارتباط نامحدود بین دستگاه های بیسیم واکی تاکی، عدم شماره گیری همانند تلفن همراه، برقراری ارتباط سریع تنها با فشردن کلید PTT و… باعث محبوبیت بیسیم واکی تاکی در مشاغل مختلف از جمله : کوهنوردها، ماموران پلیس، نظامی، شرکت های امنیتی، آتش نشانی، رستوران و کافی شاپ ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی، تورلیدر ها، آفرود و دیگر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت بیسیم واکی تاکی مجاز

قیمت بیسیم واکی تاکی مجاز بستگی به عوامل مختلفی از قبیل برند سازنده بیسیم، لوازم جانبی، آپشن های مختلف بیسیم واکی تاکی مجاز نیز بستگی دارد، همچنین شما می توانید در بخش خرید اینترنتی بیسیم مجاز سایت ott.ir اقدام به رویت قیمت و مقایسه امکانات و خرید انواع واکی تاکی مجاز نمایید.