بیسیم واکی تاکی کارگاهی

بیسیم واکی تاکی کارگاهی

بیسیم کارگاهی یا همان بیسیم واکی تاکی دستی دارای انواع مختلف برند و مدل میباشد. در پروژه‌های عمرانی، کارگاه‌های تولیدی، معادن، کارگاه‌های خدماتی مانند تعمیرات دستگاه‌ها، انبارها، کشتی رانی، پروژه‌های ساختمانی، عمرانی و … که با محیط خشن و سخت، سر و کار دارند، بیسیم کارگاهی و یا بیسیم واکی تاکی بسیار پرکاربرد و پر مصرف می‌باشد و بهترین وسیله ارتباطی جهت ارتباط بین پرسنل اداری و اجرایی پروژه‌های عمرانی، ساختمانی و کارگاهی است. درکارگاه‌های عمرانی و ساختمانی استفاده از بیسیم کارگاهی بسیار مهم تلقی می‌گردد و در صورت عدم وجود آن اجرای کار مختل می‌شود البته باید یادآور شویم که برد مفید بیسیم کارگاهی تا ۱۵۰۰ متر است اما برد اسمی تا ۳ کیلومتر برآورد می‌شود. در محیط‌هایی که موانع و معارضی ندارد، برد اسمی دستگاه از ۳ کیلومتر نیز بیشتر خواهد بود. لازم بذکر است برد دستگاه بیسیم واکی تاکی به شرایط محیطی بستگی دارد.
از بیسیم کارگاهی بدون نیاز به هرگونه تجهیزات جانبی ( دکل ، آنتن ، سانترال و فرستنده مادر ) می‌توان استفاده نمود چون خود دستگاه بیسیم واکی تاکی فرستنده و گیرنده میباشد و میتوان به تعداد بیشمار بیسیم واکی تاکی دستی کارگاهی را با هم در یک محیط مچ یا ست کرد.
بیسیم واکی تاکی مجاز کارگاهی
بیسیم واکی تاکی کارگاهی

مشخصات فنی و ویژگی‌های بیسیم کارگاهی :

بیسیم کارگاهی مجاز عموماً بصورت برد کوتاه و با فرکانس و توان ثابت و غیرقابل تغییر به بازار عرضه می‌گردند، برای محیط‌های کارگاهی نیازی به استفاده از بیسیم‌های حرفه‌ای که نیازمند اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، نمیباشد و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند بدون اخذ مجوز از بیسیم واکی تاکی مجاز که دارای مجوز تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میباشند تهیه و استفاده نمایند.
بیسیم واکی تاکی کارگاهی محدودیتی در برقراری تماس بین افراد و تعداد آنها ندارد و در ضمن دارای دو دسته ۱۶ و ۳۵ کانال است که میتوان به راحتی تمامی قسمتهای محیط کاری را برای ارتباط بین پرسنل طبقه بندی نمود. در محیط‌های کارگاهی که استفاده از تلفن همراه قطعاً باعث بروز مشکل می‌شود می‌توان بدون صرف هزینه تماس با بیسیم ارتباط و هماهنگی بین تمامی پرسنل بدون محدودیت تعداد ایجاد کرد در حالی که ارتباط با تلفن همراه تنها یک ارتباط دو نفره میباشد و نفر سوم در این ارتباط نقشی ندارد. همچنین گاهی برای هماهنگی بین افراد نیاز است که گروهی از آنها با یکدیگر تماس برقرار کنند که این امکان را تلفن همراه ندارد و شما با بیسیم کارگاهی می‌توانید ارتباط و تماس گروهی برقرار کنید.
همچنین در محیط‌های کارگاهی مانند پروژه‌های ساختمانی و عمرانی، معادن و … امکان نبود آنتن دهی برای استفاده از تلفن همراه وجود دارد که بیسیم می‌تواند این عیب را پوشش دهد.
محیط‌های کارگاهی و کارگری به عنوان محیط‌های سخت شناخته می‌شوند، که ممکن است مشکلاتی مانند گرد و غبار، ضربه و رطوبت و … را داشته باشند که بیسیم کارگاهی با داشتن استاندارد IP این مشکل را حل کرده است و شما براحتی می‌توانید در محیط سخت از بیسیم‌های دارای استاندارد IP استفاده کنید.
بیسیم کارگاهی دارای باتری لیتیومی و ویژگی سیستم Battry Saving می‌باشند، همانطور که می‌دانید باتری‌های لیتیومی که در تلفن همراه استفاده می‌شوند، توان بالایی داشته و میزان شارژ بیشتری را در طول زمان در خود نگهداری می‌کنند. شما برای سهولت استفاده از این بیسیم‌ها در بعضی از مدلها بنا به نیاز می ‌توانید آنها را با شارژر رومیزی، کابل USB ، پاور بانک و یا حتی شارژر فندکی خودرو شارژ کنید.
یکی دیگر از ویژگی‌های بیسیم کارگاهی وجود چراغ قوه LED قدرتمند در بعضی از مدلها است، همانطور که می‌دانید در محیط‌های کارگاهی و سخت ممکن است به مشکل نبود نور و قطع برق مواجه گردید که این نوع بیسیم‌ها می توانند کارآمد باشند.
محیط‌های کارگاهی که ممکن است دارای آلودگی صوتی و سر و صدای زیادی باشند، امکان برقراری تماس را دچار مشکل می‌کنند، یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های بیسیم کارگاهی داشتن صدای شفاف، واضح و با کیفیت بالا می‌باشد که در صورت نیاز میتوان از هندزفری های مخصوص بیسیم نیز استفاده نمود.  
همچنین باید خاطر نشان کرد که در محیط‌های کارگاهی و سخت که امکان خرابی و صدمه دیدن بیسیم و دستگاه‌ها بیشتر است، وجود ضمانت و خدمات پس از فروش امری الزامی می‌باشد. کلیه بیسیم‌های واکی تاکی مجاز دارای ضمانت و خدمات پس از فروش هستند.

لوازم جانبی بیسیم کارگاهی :

از لوازم جانبی پرکاربرد بیسیم واکی تاکی می‌توان به هندزفری بادیگاردی بیسیم اشاره کرد، در محیط‌های کارگاهی و سخت عموما استفاده از دست‌ها در حین انجام کار زیاد و به طور مکرر است، در این بین استفاده از هندزفری می‌تواند انجام امور را سرعت ببخشد. در حالت عادی برای صحبت کردن با بیسیم نیاز است که دکمه PTT را برای سخن گفتن بفشارید که این کار باعث هدر رفت زمان و یا دقت در انجام کار می‌شود اما شما می‌توانید براحتی از انواع هندزفری برای ایجاد راندمان بالاتر و جلوگیری از هدر رفت زمان و افزایش ایمنی در این محیط‌ها استفاده کنید.
استفاده از هندزفری بیسیم علی الرغم آزادی دستها باعث جلوگیری از پخش صدا در محیط و خصوصی نمودن مکالمات میگردد، همچنین در محیط‌های پر صدا، استفاده از هندزفری باعث سهولت در شنیدن صدا می‌گردد و شما می‌توانید صدای ارسالی از طرف مقابل را با وضوح بیشتری بشنوید.
هندزفری بیسیم دستی و یا کارگاهی در انواع مختلف خلبانی، حلزونی، بادیگاردی، حنجره‌ای، VOX ، مشتی، شلنگی و … هستند که عموما در محیط‌های کارگاهی می‌توانید از نوع سبک‌تر آن مانند بادیگاردی استفاده کنید. در ضمن یادآور می‌شویم که هندزفری بادیگاردی دارای سیم بی رنگ نیز می‌باشد و در محیط‌های خاص برای جلوگیری از دیده شدن بیسیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواهشمند است جهت سفارش ، خرید ، لوازم جانبی ، تعمیر و خدمات پس از فروش ، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی ، با کارشناسان فنی دفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید و یا به فروشگاه اینترنتی www.ott.ir بزرگترین عرضه کننده بیسیم واکی تاکی مجاز در ایران ، مراجعه فرمایید.
خط ویژه ۶۶۳۸۴۰۲۲-۰۲۱

خواندن
مرکز فروش بیسیم واکی تاکی در تهران