امکانات و آپشن های بیسیم واکی تاکی

امکانات و آپشن های بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی بر اساس برند و مدل سازنده آن دارای امکانات جانبی و آپشن های گوناگونی از قبیل : صفحه نمایش LCD و LED، استاندارد IP ، ارتفاع آنتن بلند جهت برد بهتر، آپشن پورت Port USB Android، سیستم کدگذاری ضد شنود ( دستی یا کابل پروگرام )، نوع و ظرفیت باطری لیتیوم یونی (LI-ion)، رادیو موج FM، امکان مچ شدن انواع بیسیم واکی تاکی با یکدیگر، چراغ قوه، سیستم Battery Saver ، سیستم اسکن کانال و … می باشد که در این مقاله به بررسی این آپشن ها می پردازیم.

صفحه نمایش LCD و LED

بعضی از مدل های بیسیم واکی تاکی دارای صفحه نمایش LCD و LED می باشند که می تواند امکان کارآمدی جهت رویت میزان شارژ باتری و رویت کانال و دیگر علایم و اخطار ها و همچنین امکان دسترسی به منوهای دستگاه بیسیم را میسر مینماید. در مدل خاصی از بی‌سیم واکی تاکی، صفحه نمایش LED بصورت پنهان SEVEN SEGMENT می باشد که باعث می شود صفحه نمایش در برابر ضربات شکسته نشده و همچنین ظاهر زیبایی به دستگاه بیسیم ببخشد.

استاندارد IP ( مقاومت در برابر ضربه ، گرد و غبار و رطوبت )

یکی از آپشن های بارز و مهم بیسیم واکی تاکی دارا بودن استاندارد IP می باشد که وجود این آپشن در بیسیم، باعث میشود دستگاه واکی تاکی در برابر ضربات، و رطوبت ( پاشش آب ) از مقاومت بالایی برخوردار شود.

Port USB

از امکانات و آپشن های بیسیم واکی تاکی دارا بودن آپشن پورت Port USB در بعضی از مدل های بیسیم واکی تاکی به دو صورت OTG , Android می باشد که به دلیل کاربردی بودن آن می تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد. از جمله کاربرد های پورت یو اس بی (USB) امکان شارژ باتری بیسیم واکی تاکی با پاور بانک و شارژر فندکی خودرو می باشد در شرایطی که امکان شارژ با برق فراهم نیست.

خواندن
مجازات بیسیم های غیرمجاز
آپشن های بیسیم واکی تاکی
آپشن های بیسیم واکی تاکی

باطری لیتیوم یونی (LI-ion)

یکی از آپشن های بیسیم واکی تاکی وجود باطری از نسل جدید لیتیوم یونی (LI-ion) می باشد باعث می‌شود، هم زمان ماندگاری شارژ باطری افزایش یابد و همچنین باطری‌های لیتیوم یونی بیشترین میزان چگالی انرژی را فراهم می‌سازند که میتوان گفت تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترسی از باطری‌های نیکل کادمیوم است.

در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر باتری‌ها یعنی باتری نیکل کادمیومی فلز، باتری‌های لیتیوم یونی حدود سه تا پنج برابر وزن و حجم کمتری دارند. البته می توان گفت مهم ترین ویژگی باطری لیتیوم یونی افزایش امنیت آن است که نسبت به نسل قدیم باطری های بیسیم، آتش نگرفته و منفجر نمی شود. همچنین جهت بالا بردن عمر باتری بیسیم ما در مقاله نکات مهم در مورد باتری بیسیم واکی تاکی و مراقبت از آن به این موراد اشاره کرده ایم.

آپشن سیستم کدگذاری ضد شنود

گاهی پیش می آید که کاربر قصد خصوصی سازی و حفظ امنیت مکالمات خود را داشته باشد در بعضی از مدل های بیسیم واکی تاکی آپشن سیستم کد های ضد شنود جهت مسدود کردن استراق سمع وجود دارد.
نکته قابل توجه این است که در برخی از مدلهای بیسیم های واکی تاکی مجاز قابلیت کد گذاری به صورت دستی میباشد و خود کاربر میتواند نسبت به تنظیم آن اقدام و در برخی از بیسیم های بدون صفحه نمایش این امکان فقط با استفاده از کامپیوتر و برنامه مخصوص همان بیسیم و استفاده از کابل پروگرام امکان پذیر میباشد.

آنتن بیسیم واکی تاکی

یکی اجزای اصلی بیسیم واکی تاکی، آنتن آن می باشد که در بعضی از مدل های واکی تاکی ارتفاع آن نسبت به دیگر مدل ها بلند تر می‌باشد که این آپشن کارآمدیست جهت آنتن دهی بهتر و برد بالاتر‌، که مزیت بزرگی برای بیسیم واکی تاکی به حساب می آید.
آنتن های بیسیم به دو دسته ذیل تقسیم بندی میشند :
– نرم و انعطاف پذیر
– سخت و شکننده

خواندن
10 خصوصیت برتر بیسیم واکی تاکی مجاز
معرفی امکانات بیسیم واکی تاکی
معرفی امکانات بیسیم واکی تاکی

آپشن مچ شدن بیسیم واکی تاکی با یکدیگر

امکان کاربردی که در تمامی بیسیم های واکی تاکی مجاز مشترک می باشد، امکان ست و مچ شدن تمامی بیسیم های واکی تاکی مجاز با یکدیگر می باشد که باعث شده چنانچه شما قصد تهیه و خرید مدل های دیگری از بیسیم های واکی تاکی مجاز را داشته باشید به مشکل بر نخواهید خورد.
البته باید تنظیمات کد های ضد شنود یکسان باشد.

رادیو موج FM

یکی از امکانات و آپشن های کاربردی در برخی از بیسیم های واکی تاکی وجود رادیو موج FM می باشد که می تواند بعضی از مواقع توسط کاربر مورد استفاده قرار بگیرد.

چراغ قوه

چراغ قوه یکی از وسایل بسیار کاربردی برای تمام افراد بوده که در خانه ها، شرکت ها، باغ ها و در کوهنوردی وسیله ای بسیار ضروری و کارآمد می باشد. از جمله موارد بسیار کاربردی در بیسیم واکی تاکی مجاز، وجود آپشن چراغ قوه در آن می باشد. ممکن است برای شما پیش بیاید که در محیطی قرار بگیرید که دسترسی به دیگر وسایل روشنایی نداشته باشید، اینجاست که وجود چراغ قوه بر روی بیسیم واکی تاکی می‌تواند کمک بزرگی به شما نماید.

لامپ به کار رفته در چراغ قوه بیسیم واکی تاکی مجاز از نوع LED بوده که نور به کار رفته در آن سفید می باشد. نور سفید در شب به دلیل این که چشم شما را منقبض می کند دید بهتری را برای شما فراهم می کند.

سیستم Battery Saver

سیستم Battery Saver به این نحوه کار می‌کند که دستگاه بیسیم واکی تاکی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری اقدام به کاهش مصرف باتری می نماید که در نتیجه دستگاه بیسیم واکی تاکی مدت زمان طولانی تری شارژ را نگه خواهد داشت.