چگونگی تشخیص بروز خرابی در بیسیم واکی تاکی

چگونگی تشخیص بروز خرابی در بیسیم واکی تاکی

دستگاه بیسیم واکی تاکی همانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر ممکن است خراب بشود. ما در این مقاله قصد داریم ذکر نماییم که چگونه تشخیص دهید که دستگاه بیسیم واکی تاکی شما خراب شده است و نیازمند تعمیر است یا خیر و همچنین ذکر خواهیم کرد که در صورت بروز مشکل و یا خرابی در دستگاه بیسیم واکی تاکی، چه باید بکنید.

تشخیص دلیل بروز خرابی در دستگاه

ابتدا لازم است قبل از مراجعه به شرکت گارانتی جهت تعمیر بیسیم واکی تاکی ، باید بدانیم که دستگاه بیسیم به چه دلیل دچار مشکل شده است. عموما مشکلاتی که باعث خرابی در بیسیم می شوند به دو دلیل خارجی و داخلی ایجاد می گردند که در زیر بیشتر در مورد این عوامل توضیح خواهیم داد.

عوامل خارجی موثر در عیوب دستگاه بیسیم واکی تاکی

بسیاری از مواقع عوامل خارجی باعث بوجود آمدن مشکلاتی در دستگاه بیسیم می شوند که در زیر به برخی از این عوامل اشاره می کنیم :

  • ضربه یا فشار شدید به دستگاه
  • ایجاد خط و خش و فرسودگی بدنه دستگاه
  • کنده شدن، شکستن دکمه های بیسیم
  • شکسته شدن یا کنده شدن آنتن بیسیم
  • ترک برداشتن، شکستن و یا تغییر در رنگ صفحه نمایش LCD یا LED
  • نشانه های سوختگی بر روی بدنه دستگاه
  • بروز نشانه های از رطوبت و آب روی بیسیم واکی تاکی
بیسیم های واکی تاکی مجاز
بیسیم های واکی تاکی مجاز

عوامل داخلی موثر در عیوب دستگاه بیسیم واکی تاکی

چنانچه با بررسی عوامل خارجی، موردی خاصی مشاهده ننمودید باید عوامل داخلی موثر در خرابی بیسیم واکی تاکی را مورد بررسی قرار دهید که در زیر به عوامل داخلی موثر در خرابی بیسیم واکی تاکی اشاره خواهیم داشت :

  • چنانچه آب و رطوبت به داخل دستگاه نفوذ کرده باشد یکی از این نشانه ها به وجود آمدن بخار در گوشه های صفحه نمایش LCD یا LED می باشد.
  • استشمام بوی سوختگی شدید و مشکوک از درون دستگاه
  • ورود گرد و غبار و خاک به داخل دستگاه که باعث خرابی در برد آن خواهد گردید.
  • مشاهده اثرات زنگ زدگی بر روی پشت بیسیم و پیچ ها
خواندن
معرفی مدل های بیسیم واکی تاکی فاقد صفحه نمایش

در صورت بروز خرابی در بیسیم واکی تاکی چه باید کنیم؟

چنانچه با بررسی عوامل خارجی و داخلی به این نتیجه رسیدیم که دستگاه بیسیم واکی تاکی دچار مشکل و آسیب شده است، حال چه باید بکنیم؟

ورود آب و رطوبت به داخل دستگاه بیسیم واکی تاکی

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد خرابی در دستگاه بیسیم واکی تاکی می شود ورود آب به داخل دستگاه است که اگر بصورت ناخواسته این اتفاق افتاد باید خونسردی خود را حفظ نموده و سریعاً باطری را از دستگاه خارج نموده و از خشک کردن با ورود هوای بیش از اندازه داغ سشوار جلوگیری نمایید و مجدد بیسیم را روشن ننمایید و جهت تست دستگاه، به نمایندگی و گارانتی بیسیم واکی تاکی مراجعه نمایید.

تابش مستقیم نور خورشید

یکی از عوامل موثر در خرابی بیسیم واکی، گذاشتن واکی تاکی در معرض تابش مستقیم نور خورشید می باشد زیرا باعث دفرمگی و تغییر شکل بدنه پلاستیکی دستگاه بیسیم شده و همچنین باعث خراب شدن صفحه نمایش LCD و LED دستگاه و همچنین خرابی کیت و برد بیسیم را به همراه خواهد داشت.

بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP89
بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP89

تعویض باطری بیسیم

باتری بیسیم های جدید از نوع لیتیومی می باشند که دارای عمر و ایمنی بالایی هستند. ولی با این حال به دلیل مصرفی بودن باطری، ممکن است در صورت نادیده گرفتن نشانه های از جمله ورم کردن یا تغییر شکل و نشت مایع اسیدی از باطری باعث بروز مشکلات و خطرات جبران ناپذیری برای افراد گردد. پس اکیدا توصیه می شود نسبت به تعویض باطری معیوب اقدام شود.

خواندن
فروشگاه اینترنتی بیسیم واکی تاکی

ضربه به دستگاه

ضربه شدید از دیگر عوامل بروز خرابی در دستگاه های الکترونیکی بوده که بیسیم واکی تاکی از این قاعده مستثنی نیست. پس جهت نگهداری و حفظ دستگاه باید دقت لازم را انجام دهید. یکی از لوازم جانبی که از افتادن و وارد شدن ضربه شدید به دستگاه جلوگیری می نماید بند آویز می باشد که به سهولت به دستگاه بیسیم متصل می گردد. البته باید به این نکته اشاره داشت بسیاری از بیسیمهای واکی تاکی مجاز دارای استاندارد IP می باشند که دستگاه بیسیم را در برابر ضربه مقاوم تر می سازد ولی با این حال و وجود این استاندارد، باید از دستگاه در برابر ضربه و فشار محافظت نمود.

استفاده از لوازم جانبی اصلی

از مهمترین عواملی که باعث خرابی در دستگاه بیسیم واکی تاکی می شود استفاده از لوازم جانبی غیر استاندارد و تقلبی از جمله هندزفری ، شارژر، قاب و آنتن می باشد که در دراز مدت باعث کاهش عمر دستگاه و همچنین خارج شدن بی سیم واکی تاکی از گارانتی می شود. از مهم ترین لوازم جانبی که از حساسیت بالایی برخوردار میباشد باطری بیسیم بوده که باید از شرکت های معتبر تهیه گردد.

وجود کثیفی و آلودگی روی دستگاه

جهت جلوگیری از خرابی دستگاه، همواره بیسیم واکی تاکی را با دستمال نرم و مرطوب پاکیزه نگه دارید. جهت ضدعفونی کردن دستگاه بیسیم از پنبه آغشته به الکل استفاده نمایید و از اسپری کردن آب و الکل بصورت مستقیم بر روی دستگاه جدا خودداری نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نگهداری صحیح بیسیم واکی تاکی به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.