چه بیسیم هایی مجاز هستند؟ +معرفی ۶ مدل

با افزایش استفاده از بیسیم واکی تاکی و گستردگی کاربردهایی که این وسیله ارتباطی محبوب دارد، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که خریداران بی سیم واکی تاکی دارند، این می باشد که چه بیسیم هایی مجاز هستند؟ و در صورت استفاده از بیسیم واکی تاکی غیرمجاز، چه پیامدهایی خواهد داشت؟ در این مقاله به معرفی بهترین مدل های بیسیم مجاز و همچنین پیامدهای استفاده از بیسیم‌ غیرمجاز خواهیم پرداخت.

تفاوت بیسیم واکی تاکی مجاز و غیرمجاز چیست؟

از ویژگی‌های اصلی بیسیم واکی تاکی مجاز، دارا بودن مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است؛ به همین دلیل، هر دستگاه بیسیمی که این مجوز را نداشته باشد، غیرمجاز تلقی می‌شود و استفاده از آن طبق قوانین ممنوع است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان ارائه اطلاعات و مشاهده انواع مدل‌های بیسیم واکی تاکی مجاز را در وبسایت خود فراهم کرده است.

با توجه به اینکه بیسیم های واکی تاکی مجاز به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، استفاده از آنها در تمامی مکان‌های عمومی برای همه افراد مجاز است. بیسیم واکی تاکی مجاز مدل های متنوعی دارند و براساس مدل، امکانات و آپشن‌های متفاوت و کاربردی دارند که در این مقاله به بررسی این امکانات و آپشن‌ها پرداخته‌ایم.

بیسیم واکی تاکی مجاز به صورت تکی عرضه می‌شوند و همچنین سریال دستگاه با جعبه آن مطابقت دارد و یکسان است. لازم به ذکر است که دستگاه‌های بیسیمی که به صورت جفت و دوتایی به فروش می‌رسند، غیرمجاز هستند.

بیسیم‌های غیرمجاز که بدون اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عرضه می‌شوند، در واقع به عنوان بیسیم‌های قاچاق شناخته می‌شوند و هرگونه خریداری، فروش و استفاده از این نوع بی سیم‌ها غیرمجاز است. فروشندگان بیسیم‌های غیرمجاز از عدم آگاهی افراد بهره می‌برند و این دستگاه‌ها را به فروش می‌رسانند؛ از طرف دیگر، استفاده از این دستگاه‌ها طبق قوانین به عنوان جرم شناخته می‌شود و در صورت کشف توسط مأموران قضایی، دستگاه بیسیم غیرمجاز ضبط می‌شود و مطابق با قوانین برخورد قضایی صورت می‌پذیرد. بنابراین، برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی، توصیه می‌شود از بیسیم واکی تاکی مجاز استفاده نمایید.

خواندن
چرا استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز مفید است؟
بیسیم واکی تاکی موتوکام MOTOCOM MC444 MC555 MC666
بیسیم واکی تاکی موتوکام MOTOCOM MC444 MC555 MC666

بیسیم واکی تاکی مجاز موتوکام MOTOCOM

بیسیم واکی تاکی موتوکام مدل های  MC444 , MC555 , MC666 با امکان پشتیبانی از ۱۶ کانال در باند فرکانسی UHF از بهترین مدل‌های بیسیم واکی تاکی مجاز بازار به شمار میروند که علاوه بر کارایی و کیفیت بالایی که دارند از قیمت مناسب و اقتصادی برخوردار می باشند. مدل های بیسیم واکی تاکی موتوکام از باطری لیتیومی با ظرفیت ۱۲۰۰ میلی‌آمپر بهره می‌برند و امکان شارژ توسط پایه شارژر رومیزی و همچنین کابل اندرویدی Port USB Android را دارا می باشند. پشتیبانی این مدل ها از پورت USB به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید باتری بیسیم را با استفاده از پاوربانک یا شارژر فندکی خودرو شارژ کنید.

بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP23 GP800 GP900
بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP23 GP800 GP900

بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin

برند طنین Tanin، از پیشگامان عرضه بیسیم واکی تاکی مجاز می باشد و دستگاه های این برند دارای طراحی زیبا، کارآمد و همچنین دارای استحکام بالا می باشند. برند طنین Tanin دارای ۳ مدل با نام های GP23، GP800 و GP900 می باشد. از امکانات بیسیم واکی تاکی طنین Tanin GP23 می توان به صفحه نمایش LED با تکنولوژی SEVEN SEGMENT پنهان اشاره کرد که علاوه بر بخشیدن ظاهر خاص به دستگاه، در برابر ضربه مقاوم است. تامین توان الکتریکی بیسیم واکی تاکی طنین مدل Tanin GP23 از یک باتری لیتیومی LI-ion با ظرفیت ۱۷۰۰ میلی‌آمپر تامین می شود که قابلیت شارژ از طریق پایه شارژر رومیزی و شارژ ثانویه از طریق پورت USB OTG را دارا می‌باشد. سیستم کدگذاری جهت جلوگیری از شنود، ۳۵ کانال در باند فرکانس UHF، نمایش میزان ذخیره باطری بصورت درصد و … از دیگر امکانات این دستگاه می باشد.

خواندن
نکات مهم در خرید و نگهداری بیسیم واکی تاکی

دومین مدل از برند طنین Tanin بیسیم واکی تاکی طنین Tanin GP800 است که یک دستگاه ساده ولی با کیفیت مطلوب می‌باشد و دارای بدنه‌ای با ساختار مقاوم و استاندارد IP55 است. تعداد کانال قابل پشتیبانی در این دستگاه ۱۶ کانال در باند فرکانسی UHF می باشد.

بیسیم واکی تاکی طنین Tanin GP900 دیگر مدل از برند طنین Tanin می باشد که از یک صفحه نمایش LCD بهره می برد که قابلیت تغییر رنگ صفحه نمایش به نارنجی، آبی و بنفش را دارا می باشد. از آپشن و ویژگی های این دستگاه می توان به پشتیبانی از ۳۵ کانال، باطری لیتیومی با ظرفیت ۱۷۰۰ میلی‌آمپر، استاندارد محافظتی IP55 و … اشاره کرد.