راهنمای انتخاب بهترین بیسیم واکی تاکی

راهنمای انتخاب بهترین بیسیم واکی تاکی

اگر بخواهیم آشنایی کامل در رابطه با بیسیم واکی تاکی (Walkie Talkie) داشته باشیم باید برگردیم به تاریخچه پیدایش آن. بیسیم واکی تاکی برای ارتباط بین نظامیان در جنگ جهانی دوم نیز در اندازه های بزرگ ساخته شد.‌ با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی امروزه واکی تاکی ها در سایز یک تلفن همراه بوده و به سهولت قابل حمل و استفاده می باشند.

تاریخچه واکی تاکی دستی

اولین شرکتی که واکی تاکی دستی را به صورت انبوه تولید و روانه بازار نمود شرکت موتورولا بود، که نخستین مدل واکی تاکی دستی تولید شده توسط شرکت موتورولا AM SCR-536 نامگذاری گردید، که در آن زمان به این نوع واکی تاکی در اصطلاح واکی تاکی دستی گفته شد.

قبل از انتخاب بهترین بیسیم واکی تاکی نیاز است که ما بدانیم دستگاه بیسیم واکی تاکی چیست و چگونه کار میکند.

 

بهترین بیسیم واکی تاکی مجاز
بهترین بیسیم واکی تاکی مجاز

بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی یک دستگاه فرستنده و گیرنده رادیویی می باشد که بر خلاف رادیوهای معمولی که فقط دریافت کننده امواج رادیویی (FM) می باشند، بیسیم واکی تاکی بر روی موج (VHF و UHF) کار کرده و امکان ارسال امواج رادیویی را داراست. بیسیم واکی تاکی این امکان را فراهم می آورد تا استفاده کنندگان از آن بتوانند به سهولت برای مکالمه با یکدیگر بدون محدودیت در تعداد در یک فرکانس اقدام نمایند.

همانگونه که می دانیم استفاده و خرید بیسیم واکی تاکی می تواند در بسیاری از شرایط برای ما مفید باشد. اما قبل از تهیه بیسیم واکی تاکی این سوال برای ما پیش می آید چگونه بهترین بیسیم واکی تاکی را انتخاب کنیم؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب بهترین بیسیم واکی تاکی یاری نماییم.

 

انواع بیسیم

بیسیم ها دارای انواع مختلفی بوده و بر اساس نوع کاربرد و استفاده از آن، تفکیک می شوند.

خواندن
معرفی مدل های بیسیم واکی تاکی فاقد صفحه نمایش

انواع مدل های بیسیم :

بیسیم دستی

بیسیم دستی که در اصطلاح به آن بیسیم واکی تاکی (Walkie Talkie) نیز گفته می شود بصورت تک فرکانس کار کرده، یعنی نمی تواند ارسال و دریافت امواج را بطور همزمان انجام بدهد، و فقط می تواند یا ارسال کننده باشد یا دریافت کننده.

بیسیم خودرویی

این نوع بیسیم ها بر روی خودرو نصب می شوند و انرژی باتری آن ها از طریق باطری ماشین تامین می گردد.‌ توان گیرندگی و فرستندگی این نوع بیسیم ها بالا بوده از بیسیم های واکی تاکی دستی از قدرت بسیار بیشتری برخوردار می باشند. خرید و استفاده از بیسیم خودرویی نیازمند اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میباشد.

معرفی بیسیم مجاز و غیر مجاز

بسیاری از افراد قبل از خرید بیسیم، برایشان این پرسش پیش می آید که چگونه بهترین بیسیم را انتخاب نماییم؟ و آیا بیسیم واکی تاکی مجاز بهتر می باشد یا نوع غیر مجاز آن؟

بیسیم واکی تاکی مجاز

واکی تاکی مجاز به بیسیم هایی اطلاق می گردد که ورود آن ها به کشور بصورت قانونی بوده و دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشند و جهت استفاده کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در کلیه اماکن عمومی بلامانع هستند.

واکی تاکی مجاز به هیچ گونه تجهیزات جانبی از قبیل دکل، آنتن و سانترال و یا فرستنده مادر نیاز نداشته و از قابلیت های خوب این دستگاه می توان به نداشتن محدودیت در تعداد افراد استفاده کننده اشاره داشت. همچنین تمامی بیسیم های واکی تاکی مجاز، قابلیت ست شدن با یکدیگر را دارند. نحوه استفاده از واکی تاکی مجاز بسیار سهل و آسان بوده و توسط تمامی افراد معمولی قابل استفاده است.

واکی تاکی مجاز دارای ضمانت و خدمات پس از فروش بوده و لوازم جانبی آن میتوان به : هندزفری، پایه شارژر، باتری‌، آداپتور، کابل USB و غیره اشاره نمود و خدمات پس از فروش و تعمیرات آن توسط شرکت های معتبر انجام می پذیرد.

خواندن
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( جدول تخصیص فرکانس UHF )
راهنمای انتخاب بهترین بیسیم واکی تاکی
راهنمای انتخاب بهترین بیسیم واکی تاکی

امکانات و ویژگی های بیسیم واکی تاکی مجاز بستگی به نوع مدل آن داشته و برخی از آن ها را در زیر معرفی می نماییم :

  • توان خروجی مناسب
  • صدای شفاف و واضح با کیفیت مطلوب با قابلیت تنظیم
  • دارای استاندارد IP جهت مقاومت دستگاه در مقابل گرد و غبار، ضربه و رطوبت
  • دارای آنتن مختلف و منعطف
  • دارای رادیو موج (FM)
  • دارای صفحه نمایش LED و LCD
  • دارای باتری لیتیومی (Li-ion)
  • طراحی ظریف و زیبا و سبک
  • مجهز به سیستم کد های ضد شنود RX و TX
  • کیفیت بالا در ساخت بدنه دستگاه بیسیم
  • دارای پایه شارژ رومیزی (استند رومیزی)
  • دارای سیستم Battery Saver
  • مجهز به چراغ قوه
  • دارای نشانگر میزان ذخیره باتری بر روی صفحه نمایش
  • دارای امکان شارژ باطری با Port USB
  • و …

بیسیم واکی تاکی غیر مجاز

  • بیسیم غیر مجاز به دلیل ورود غیرقانونی و قاچاق و نداشتن مجوز و همچنین ایجاد اختلال در امواج رادیویی کشور، خرید و فروش و استفاده از آن غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده بیسیم غیر مجاز، دستگاه توسط مراجع قانونی ضبط شده و مشمول پرداخت جریمه و تحمل حبس خواهد شد. متاسفانه خیلی از مصرف‌کنندگان از غیر مجاز بودن این نوع بی سیم ها اطلاعی نداشته و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای آنها در آینده خواهد شد.

    بیسیم غیر مجاز بدون هیچ گونه ضمانت می باشد و خدمات پس از فروش برای آن وجود ندارد و چنانچه نیاز به تعمیر پیدا کنند تعمیرگاه و شرکتی جهت تعمیر این نوع بیسیم ها وجود ندارد و همچنین لوازم جانبی همچون شارژر، باطری و هندزفری این مدل ها توسط شرکت ها تامین و ارائه نمی گردد.