فرق بیسیم واکی تاکی با گوشی موبایل
تفاوت بیسیم واکی تاکی با گوشی موبایل

تفاوت بیسیم واکی تاکی با گوشی موبایل

از مهم ترین موارد که در ذهن مصرف کنندگان بیسیم واکی تاکی مجاز و گوشی تلفن همراه پیش می‌آید این میباشد که تفاوت و فرق این دو دستگاه ارتباطی باهم چیست؟ و اینکه دستگاه بی سیم نسبت به گوشی موبایل دارای چه مزایایی و تفاوت هایی می باشد. در این مطلب سعی داریم تا فرق های بیسیم واکی تاکی را با تلفن همراه برای شما ذکر نماییم.

بیسیم واکی تاکی به تجهیزات جانبی مخابراتی نیازمند نیست

بستر ارتباطی گوشی موبایل در اختیار شما قرار نداشته و وابسته به اپراتورها و شرکت های مخابراتی مانند : همراه اول، رایتل، ایرانسل و دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی نیز می‌باشد و در صورت بروز هر اختلالی در ارائه خدمات این شرکت ها شما با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است ارتباط شما مسدود شود. ولی مالکیت استفاده از بستر ارتباطی واکی تاکی به شما تعلق دارد و دستگاه بیسیم به هیچ گونه تجهیزات جانبی مانند : آنتن مخابراتی، دکل، سانترال و دیگر تجهیزات مخابراتی نیازمند نبوده و بصورت مستقل کار میکند.

خواندن
برنامه تبدیل گوشی موبایل به بیسیم واکی تاکی
فرق بیسیم واکی تاکی با گوشی تلفن همراه
فرق بیسیم واکی تاکی با گوشی تلفن همراه

استفاده از بیسیم واکی تاکی بدون محدودیت مکان

سرویس دهندگان تلفن همراه دارای تعداد دکل های مشخص و محدودی در سطح شهر و جاده ها می باشند و چنانچه شما قصد استفاده از بستر ارتباطی در نقاطی که آنتن دهی تلفن همراه در آنجا میسر نمی باشد دچار مشکل خواهید شد و از مهمترین تفاوت بیسیم واکی تاکی با گوشی موبایل همین امکان می باشد. که در تمامی نقاطی که گوشی موبایل آنتن نمی دهد شما قادر به استفاده از بیسیم واکی تاکی می باشید.

ماندگاری شارژ بالاتر در بیسیم واکی تاکی نسبت به گوشی موبایل

حداکثر ماندگاری شارژ گوشی موبایل در بهترین مدل های آن، حداکثر ۱۲ ساعت می باشد. در صورتی که از دستگاه بیسیم واکی تاکی بسته به توان باتری آن می توان حداقل بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت به صورت استندبای استفاده نمود. البته این زمان استفاده نرمال می باشد چرا که با استفاده از امکانات جانبی دستگاه بیسیم واکی تاکی از جمله چراغ قوه و غیره این مدت زمان کاهش می یابد.

بیسیم واکی تاکی احتیاج به رجیستری ندارد

بیسیم واکی تاکی مجاز به دلیل ورود قانونی در ابتدای ورود به گمرک کارهای ثبت سریال های آن انجام شده و شما بدون هیچگونه نگهداری از رجیستری آن می توانید اقدام به استفاده از آن نمایید.

خواندن
معرفی مدل های بیسیم واکی تاکی فاقد صفحه نمایش
تفاوت بیسیم واکی تاکی با گوشی تلفن همراه
تفاوت بیسیم واکی تاکی با گوشی تلفن همراه

ارتباط سریع، آسان و بدون وقفه با بیسیم واکی تاکی

نحوه ارتباط برقرار کردن با بیسیم واکی تاکی بسیار سریع و آسان بوده و در مواقع اضطراری جهت امداد و نجات این ارتباط فقط با فشردن دکمه PTT با سرعت بالایی میسر می باشد. در صورتی که در گوشی موبایل و با وجود بهترین آنتن دهی برقراری ارتباط باید با شماره گیری انجام پذیرد و همچنین این امکان وجود خواهد داشت که شخص مورد نظر اقدام به پاسخ دهی نکند.

امکان ارسال صوت به صورت همزمان برای چندین نفر

در مکالمه عادی با تلفن همراه، فقط امکان ارتباط بین دو نفر به صورت همزمان وجود دارد ولی در بیسیم واکی تاکی امکان ارسال صوت برای افراد نامحدودی وجود خواهد داشت و این از بارزترین تفاوت های بیسیم واکی تاکی نسبت به گوشی تلفن همراه می باشد.