پاسخ به پرسش های متداول خرید بیسیم واکی تاکی

پاسخ به پرسش های متداول خرید بیسیم واکی تاکی

برای بسیاری از کاربران قبل از خرید بیسیم واکی تاکی مجاز پرسش هایی پیش خواهد آمد مانند اینکه برد هر بی سیم چه مقدار است؟ و آیا بی سیم مجاز بهتر است یا غیر مجاز؟ و سوال هایی از این قبیل. ما در این مطلب قصد داریم پرسشهای متداولی که قبل از خرید بیسیم واکی تاکی برای شما پیش خواهد آمد پاسخ داده تا شما بتوانید بهترین انتخاب را در خرید بیسیم واکی تاکی داشته باشید.

تفاوت بیسیم مجاز و غیر مجاز چیست؟

بیسیم واکی تاکی مجاز به صورت کاملا قانونی با مجوز تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی وارد کشور می‌شود و قابل استعلام از سایت سارمان تنظیم مقررات به آدرس www.cra.ir میباشد و برای استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی هیچگونه منع قانونی وجود ندارد و استفاده تمامی افراد از آن در کلیه مکان های عمومی بلامانع بوده و همچنین دارای ضمانت و خدمات پس از فروش می باشد.

ولی بی سیم غیرمجاز به دلیل ورود غیرقانونی و قاچاق به ایران و همچنین ایجاد اختلال در فرکانس رادیویی کشور و فاقد هیچ گونه مجوز جهت استفاده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعنوان تنها مرجع صادر کننده مجوز بیسیم و تجهیزات رادیویی در ایران میباشد.‌ با فروشندگان و استفاده کنندگان از بیسیم غیر مجاز برخورد شدید قانونی شده که منجر به ضبط دستگاه بیسیم، حبس و جریمه نقدی نیز خواهد شد.

بسیاری از استفاده کنندگان از بیسیم غیر مجاز هیچ اطلاعی از این جرایم سنگین نداشته و اقدام به خرید و استفاده از این نوع بیسیم ها می نمایند که در آینده باعث بروز بسیاری از مشکلات برای آنها خواهد گردید.

واکی تاکی مجاز
واکی تاکی مجاز

برد بیسیم واکی تاکی مجاز چقدر است؟

به صورت کلی برد بیسیم واکی تاکی مجاز به شرایط مختلفی از جمله : توان خروجی دستگاه بی سیم، موانع سازه‌ای، پستی و بلندی های زمین، پوشش های گیاهی، آلودگی فرکانسی و غیره بستگی دارد. ولی با توجه به تجربه استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز و مشاهدات گوناگون، برد مفید بیسیم واکی تاکی مجاز بین ۱۰۰۰ تا  ۱۵۰۰ متر طول می باشد.
دقت شود: برد مفید دستگاه بیسیم به شرایط محیطی بستگی دارد.

من یک مدل بی سیم مجاز دارم آیا می توانم آن را با مدل دیگری ست کنم؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم آری، تمامی مدل های بیسیم واکی تاکی مجاز با یکدیگر ست و مچ می شوند و در تعداد بیسیم های واکی تاکی که با هم ست می شوند، هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.
فقط در مواقعی که کانال مورد استفاده در بیسیم دارای کد ضد شنود فعال باشد، بیسیم های دستی دارای صفحه نمایش قابلیت تنظیم دستی دارند ولی بیسیم های دستی فاقد صفحه نمایش باید به مرکز تهیه بیسیم مراجعه و توسط کابل پروگرام نسبت به تغییر کد ضد شنود اقدام گردد.

خواندن
حقایق جالب در مورد شرکت موتورولا Motorola

بیسیم واکی تاکی مجاز دارای چه امکاناتی است؟

بیسیم واکی تاکی مجاز بسته به برند و مدل، دارای امکانات کاربردی متعددی از قبیل : دارای نمایشگر LCD و LED، توان خروجی مناسب، برد مفید، صدای شفاف و واضح قابل تنظیم می باشد، رادیو FM، دارای استاندارد IP که باعث شده دستگاه در مقابل ضربه، رطوبت و گرد و غبار از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

بیسیم واکی تاکی دارای باطری لیتیومی (Li-ion) با ظرفیت مناسب و دارای سیستم Battery Saver بوده و همچنین دارای پایه شارژ رومیزی (استند رومیزی) جهت شارژ ساده تر می باشد.

بیسیم واکی تاکی مجاز دارای سیستم کدگذاری ضد شنود بوده که از آن جهت خصوصی نمودن مکالمات استفاده می گردد. از دیگر امکانات بیسیم مجاز می توان به وجود چراغ قوه، نشانگر میزان ذخیره باتری بر روی نمایشگر، قابلیت شارژ توسط کابل USB , اندروید (Port USB , Android) ، مجهز به آنتن بلند کنوودی منعطف جهت برد بهتر، و دارای دیگر امکانات می باشد.

بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP23
بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP23

آیا می توانم به صورت اینترنتی و غیر حضوری بیسیم واکی تاکی مجاز خریداری کنم؟

پاسخ به این سوال مثبت و بلی است. فروشگاه آنلاین Ott دارای پروانه خرید وفروش تجهیزات رادیویی بوده و همچنین دارای نماد اعتماد الکترونیک و درگاه پرداخت بانک ملت می باشد و شما می توانید اقدام به خرید آنلاین و امن از فروشگاه اینترنتی بیسیم نمایید.

آیا بیسیم واکی تاکی مجاز ضمانت دارد؟

کلیه مدل های بیسیم واکی تاکی مجاز دارای ضمانت و خدمات پس از فروش می باشند.

چطور میتوانم بیسیم مجاز را از غیر مجاز تشخیص دهم؟

ساده ترین راه تشخیص بیسیم واکی تاکی مجاز از غیرمجاز مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس اینترنتی www.cra.ir و جستجوی نام مدل بیسیم می باشد. چنانچه بی سیم مورد نظر در سامانه ثبت شده باشد مجوز تایید نمونه دستگاه بیسیم مورد نشان داده خواهد شد و بیسیم جهت استفاده مشکلی نداشته و مجاز می باشد و چنانچه موردی نمایان نشد آن بیسیم غیر مجاز است.

بیسیم واکی تاکی طنین Tanin GP23
بیسیم واکی تاکی طنین Tanin GP23

از بیسیم واکی تاکی مجاز در کدام مشاغل می توان استفاده کرد؟

بیسیم واکی تاکی مجاز به دلیل دارا بودن مجوز، استفاده از آن توسط تمامی افراد حقیقی و حقوقی بلامانع بوده و به دلیل برد مناسب و مفیدی که دارد پاسخگوی نیاز اکثر مشاغل مانند : رستوران ها و کافی شاپ ها، برگزار کنندگان مراسم تشریفات مجالس و ترحیم، شرکت های خصوصی و دولتی، برگزار کنندگان تورهای طبیعت گردی و افرود (off-road)، پروژه های ساختمانی، هایپر مارکت ها، کارخانجات تولیدی، انبارها، پروژه های ساختمانی و عمرانی، مراکز تفریحی و توریستی و بسیاری از مشاغل دیگر می باشد.

خواندن
واکی تاکی

آیا استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز سخت است؟

استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز بسیار سهل و آسان بوده و بدون محدودیت سنی، کودکان تا سالخوردگان توانایی استفاده از این بیسیم را دارند.

آیا بیسیم واکی تاکی مجاز به تجهیزات مخابراتی نیازمند است؟

بستر ارتباطی بی سیم واکی تاکی مجاز به هیچ گونه تجهیزات جانبی از جمله : آنتن، دکل، سانترال، فرستنده مادر و … نیازمند نبوده و هر هر دستگاه به صورت مستقل فرستنده و گیرنده میباشد.

لوازم جانبی بیسیم مجاز را از کجا باید تهیه کنیم؟

کلیه لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی مجاز از قبیل : هندزفری بادیگاردی بیسیم، باتری لیتیومی، آنتن، درب پشت دستگاه و غیره قابل ارائه توسط Ott می باشد.

بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP23
بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP23

آیا برای ارتباط با بیسیم های دیگر باید مانند تلفن همراه اقدام به شماره گیری نماییم؟

از آنجایی که ساختار تلفن همراه با بیسیم کاملاً متفاوت بوده و به صورت ارسال و دریافت امواج رادیویی عمل کرده و جهت برقراری ارتباط، هیچ گونه وابستگی به شرکت‌های مخابراتی مانند : همراه اول، رایتل و ایرانسل نداشته و به صورت مستقل کار می کند. و به سادگی تنها با نگه داشتن دکمه PTT می توانید اقدام به ارسال پیام به بیسیم های دیگر نمایید. و همچنین جهت دریافت امواج رادیویی فقط کافیست دستگاه بی سیم بر روی کانال مورد نظر تنظیم باشد.

آیا برای مکالمه با بیسیم باید هزینه پرداخت کنیم؟

خیر! از مهم ترین ویژگی ها و مزایای بیسیم واکی تاکی، رایگان و نامحدود بودن مکالمه با آن می باشد که باعث کاهش چشمگیر هزینه های تماس می‌شود.

ماندگاری شارژ باطری بیسیم واکی تاکی چه مقدار است؟

ماندگاری شارژ باتری بیسیم بسته به توان باتری و مدل دستگاه بی سیم و نحوه و زمان استفاده ما از امکانات جانبی بیسیم واکی تاکی مانند : میزان زمان مکالمات، چراغ قوه، رادیو و … متغیر می باشد. ولی بر اساس تجربیات و مشاهداتی که ما داشته ایم، در استفاده معمولی، باتری بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت توان نگهداری شارژ را بصورت استندبای دارد.