بیسیم واکی تاکی اندرویدی

بیسیم واکی تاکی اندرویدی هوشمند

از جمله دستگاه های ارتباطی که در بستر امواج رادیویی کار میکنند بیسیم واکی تاکی می باشد که می تواند بدون اتصال به سامانه های مخابراتی و تلفن همراه، بصورت مستقل کار کند. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سیستم عامل های تلفن همراه، نسل بیسیم های واکی تاکی هم دست خوش تغییر شده است. می توان سیستم عامل اندروید را با توجه به امکانات و در دسترس بودن اپلیکیشن ها، محبوب ترین سیستم عامل در تمامی پلت فرم ها، مخصوصا تلفن های هوشمند و بیسیم واکی تاکی بشمار آورد.

بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی Walkie Talkie ، دستگاه ارتباطی بوده که با استفاده از امواج رادیویی، کار می کند. بیسیم واکی تاکی بر خلاف رادیوها که فقط توانایی دریافت امواج رادیویی را دارند، می توانند هم نقش گیرنده را ایفا کنند و هم فرستنده. امروزه انواع بیسیم های واکی تاکی توسط برند های مختلفی تولید می شوند که همانند نسل های قدیمی بیسیم واکی تاکی ، توسط امواج رادیویی، امکان مخابره پیام را در امواج UHF و VHF فراهم می آورند. بصورت کلی کارکرد بیسیم واکی تاکی ساده بوده و تنها با نگه داشتن دکمه PTT که مخفف (Push To Talk) می باشد، می تواند اقدام به مخابره پیام ها بدون تأخیر نمایید.

بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی هم مانند دستگاه های الکترونیکی دیگر مانند تلفن همراه پیشرفت کرده اند و در سال های اخیر شاهد مدل های بیسیم واکی تاکی اندرویدی و بیسیم واکی تاکی سیم کارت خور هستیم که هم می توانند با امواج رادیویی کار کنند و هم در مناطقی که تحت پوشش تلفن همراه می باشد توسط دکل های مخابراتی امکان برقراری تماس و اتصال اینترنت به شبکه ۴G و ۵G را برای کاربر فراهم می آورد. 
در زیر امکانات و آپشن های بیسیم واکی تاکی اندرویدی را مشاهده می نمایید :
  • دارای سیم کارت
  • صفحه نمایش لمسی
  • امکان اتصال به وای فای WiFi
  • قابلیت نصب اپلیکیشن های اندروید
  • امکان تماس صوتی و تصویری
  • دارای مسیریابی GPS
  • دارای دوربین
  • پخش مالتی مدیا
خواندن
آموزش استفاده از بیسیم واکی تاکی

مقایسه بیسیم واکی تاکی سیم کارت خور با بیسیم واکی تاکی معمولی

بیسیم واکی تاکی معمولی به دلیل عدم وابستگی به شبکه مخابراتی، می تواند در کلیه مناطق دورافتاده، کار کند و این برقراری ارتباط رایگان بوده و این بر خلاف بیسیم واکی تاکی اندرویدی است که برقراری تماس و اتصال به اینترنت آن شامل هزینه خواهد بود. از بسیاری امکانات بیسیم واکی تاکی اندرویدی تنها در مواقعی می توان استفاده نمود که در پوشش خطوط تلفن همراه و یا متصل به وای فای باشد. امروزه تلفن های همراه همگی هوشمند بوده و بسیاری از این مدل ها، اندرویدی بوده و به عقیده بسیاری از افراد لزومی به گنجاندن سیستم عامل اندروید در بیسیم واکی تاکی وجود ندارد و باید به کارکرد اصلی آن که بر بستر امواج رادیویی می باشد متمرکز بود و امکانات جانبی دیگر جنبه کاربردی چندان بالایی ندارند. از دیگر معایب بیسیم واکی تاکی اندرویدی می توان به مصرف بالاتر باطری آن به دلیل وجود صفحه نمایش و سیم کارت اشاره داشت که در مصرف مداوم شارژ باطری آن بیشتر از چند ساعت دوام نمی آورد، ولی در مدل های بیسیم واکی تاکی معمولی در مصرف نرمال، باطری بیسم واکی تاکی حتی تا چند روز می تواند کار کند. 
اما مهم ترین عاملی که خریداران را از خرید بیسیم واکی تاکی اندرویدی منصرف می نمایند قیمت بالای آن می باشد که برای بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به دلیل تعداد بالا پرسنل، مقرون به صرفه نمی باشد و همچنین کمپانی های سازنده بیسیم واکی تاکی اندرویدی در ایران نمایندگی فعالی ندارند و افراد در پیدا کردن قطعات یدکی و تعمیر بیسیم واکی تاکی این قبیل بیسیم ها با مشکل مواجه خواهند شد.

بیسیم واکی تاکی مجاز

در تکمیل معایب بیسیم واکی تاکی اندرویدی باید این نکته را هم اضافه نماییم که خرید و استفاده از بیسیم واکی تاکی اندرویدی در ایران مجاز نبوده و موجب اختلال در امواج رادیویی کشور شده و خرید، فروش و استفاده از آن طبق قانون جرم می باشد و تنها مدلهای دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجاز میباشند. انواع مختلفی از بیسیم واکی تاکی مجاز در ایران موجود بوده که دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد که شامل مدل های مانند بیسیم واکی تاکی موتوکام مدل MOTOCOM MC444 ، MC555 ، MC666 می باشد. 

خرید و قیمت بیسیم واکی تاکی مجاز

Ott بزرگترین مرکز خرید و فروش بیسیم واکی تاکی دارای مجوز رسمی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عرضه کننده انواع بیسیم واکی تاکی مجاز با امکان خرید اینترنتی بیسیم از فروشگاه آنلاین تخصصی بیسیم واکی تاکی دارای نماد اعتماد الکترونیک و درگاه امن بانک ملت با امکان ارسال به سراسر کشور.

خواندن
معرفی مدل های بیسیم واکی تاکی فاقد صفحه نمایش