آموزش افزایش برد بیسیم واکی تاکی

راه های افزایش برد بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی دستگاهی رادیویی می باشد که می تواند پیام های صوتی را در بستر امواج رادیویی ارسال و دریافت کند. بیسیم واکی تاکی بصورت مستقل کار می کند و جهت مخابره پیام، نیازمند هیچگونه تجهیزات مخابراتی مانند دکل، سانترال و … نمی باشد. بیسیم واکی تاکی از این حیث نسبت به دیگر دستگاه های ارتباطی دارای برتری می باشد زیرا دستگاه هایی مانند تلفن همراه که برای برقراری ارتباط، وابسته به دکل و شبکه سراسری می باشند در هنگام بروز خرابی و تعمیرات شبکه، قادر به کار نیستند. بیسیم واکی تاکی دارای برد معینی می باشد که با استفاده از تجهیزات ویژه ای، می توان این میزان برد را تا حدی افزایش داد.

برد بیسیم واکی تاکی

میزان برد بیسیم واکی تاکی با واحد متر سنجیده می شود که بصورت کلی به دو صورت برد اسمی و برد مفید نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. برد اسمی بر طبق شرایط ایده آل مورد بررسی قرار گرفته و برد مفید بر طبق شرایط محیطی مورد بررسی قرار میگیرد. از شرایط محیطی که می تواند در آنتن دهی بیسیم واکی تاکی موثر باشد می توان به وجود پستی بلندی، وجود ساختمان های بلند، نویز و پارازیت، ایجاد تداخل با دیگر امواج رادیویی و … اشاره کرد. توان بیسیم واکی تاکی مجاز ۰٫۵ وات (۵۰۰ میلی وات) می باشد و دیگر دستگاه های بیسیم که دارای این توان نمی باشند، غیر مجاز هستند که در ادامه به تبعات استفاده از بیسیم غیر مجاز اشاره خواهیم داشت.

خواندن
نکات مهم در مورد باتری بیسیم واکی تاکی و مراقبت از آن

افزایش برد بیسیم واکی تاکی

راهکار های مختلفی برای افزایش برد بیسیم واکی تاکی به کار برده می شوند که بسیاری از این روش ها اصولی نمی باشند و حتی ممکن است به دستگاه آسیب وارد کرده و آن را از گارانتی خارج نمایند. آنتن های بلند تا حدی باعث افزایش برد بیسیم واکی تاکی می شوند که برخی از مدل های بیسیم واکی تاکی از آنتن بلند برخوردار می باشند. ریپیتر جهت افزایش برد بیسیم واکی تاکی مورد استفاده قرار می گیرد که شایان ذکر است استفاده از ریپیتر، نیازمند اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز می باشد. از دیگر عواملی که در میزان برد دستگاه می تواند موثر باشد باطری بیسیم واکی تاکی می باشد که باید همواره از سلامت آن اطمینان حاصل نمود. باطری های مستحلک و تقلبی باعث کاهش برد بیسیم واکی تاکی می گردند و حتی می تواند به دستگاه صدمه وارد کند.

آموزش افزایش برد بیسیم واکی تاکی
آموزش افزایش برد بیسیم واکی تاکی

برد بیسیم واکی تاکی غیر مجاز

در بازار بیسیم های مختلفی با انواع برند عرضه می گردد که با اسم بیسیم واکی تاکی با برد بالا به فروش می رسند که خریداران بعد از استفاده از این بیسیم ها متوجه عدم آنتن دهی مطلوب این بیسیم ها می شوند. بسیاری از بیسیم هایی که در بازار به فروش میرسند، غیر مجاز بوده و خریداران، دانسته یا ندانسته اقدام به خرید و استفاده از این قبیل بیسیم ها می نمایند. بیسیم غیر مجاز موجب اختلال در امواج رادیویی کشور شده و به موجب قانون، خرید، فروش، حمل و استفاده از بیسیم غیر مجاز، جرم بوده و فروشندگان و استفاده کنندگان از این نوع بیسیم ها در صورت رویت توسط ماموران انتظامی، متحمل برخورد قانونی و قضایی می شوند. از دیگر معایب خرید بیسیم غیر مجاز و فیک می توان به عدم وجود گارانتی و لوازم جانبی اشاره کرد.

خواندن
راهنمای منو بیسیم واکی تاکی مجاز طیف TEAF TF-192

برد بیسیم واکی تاکی مجاز

برد بیسیم واکی تاکی مجاز ۰٫۵ وات بوده که توان استاندارد و مناسبی است که جوابگوی مشاغل، اصناف، کسب و کار های مختلف نیز می باشد. خرید و استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز نیازمند اخذ مجوز نبوده و تمامی مدل هایی که دارای مجوز تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشند قابلیت استفاده عمومی را دارند و تمامی دستگاههای فاقد مجوز از سازمان تنظیم مقررات، غیرمجاز میباشند.

خرید بیسیم واکی تاکی مجاز

Ott اولین و بزرگترین عرضه کننده بیسیم واکی تاکی مجاز در ایران می باشد که دارنده پروانه ورود، خرید و فروش انواع بیسیم واکی تاکی مجاز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد. Ott دارای بزرگترین فروشگاه اینترنتی بیسیم واکی تاکی مجاز بوده با امکان خرید اینترنتی بیسیم واکی تاکی دارای نماد اعتماد الکترونیک و درگاه پرداخت امن بانک ملت.