ویژگی های بیسیم واکی تاکی استاندارد

ویژگی های بیسیم واکی تاکی استاندارد

انواع گوناگونی از بیسیم واکی تاکی در بازار عرضه می گردد. بسیاری از این نوع بی سیم ها از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و دارای استانداردهای بین المللی نمی باشند.
بر همین اساس در این مقاله به معرفی ویژگی های بیسیم واکی تاکی استاندارد می پردازیم.

اصل بودن بیسیم واکی تاکی

بیسیم های واکی تاکی موجود در بازار به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم بندی شده و بیسیم های غیرمجاز شامل هیچگونه گارانتی و خدمات پس از فروشی نمی باشند و خریداران این گونه بی سیم ها در تامین لوازم جانبی، خدمات و تعمیرات دستگاه خود در آینده با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد و در اصطلاح این نوع بی سیم ها یکبار مصرف می باشند و در صورت خرابی و یا نیاز به تعویض باتری، شرکتی برای گارانتی قطعات ، خدمات پس از فروش و تعمیر این نوع بیسیم ها وجود ندارد و بعد از بروز مشکل برای دستگاه بیسیم، باید آن را به دور انداخت.

مجاز بودن بیسیم واکی تاکی

یکی دیگر از راه های تشخیص مجاز بودن و غیر مجاز بودن بیسیم واکی تاکی استعلام از وب سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آدرس اینترنتی www.cra.ir و جستجوی مدل بیسیم مورد نظر می باشد چنانچه بیسیم مجاز و اصل باشند مشخصات مجوز آن نمایش داده می شود و چنانچه بی سیم غیر اصل و تقلبی و غیرمجاز باشد مجوزی نمایش داده نخواهد شد.

خواندن
کاربرد بیسیم واکی تاکی در اصناف

قابلیت مچ شدن بیسیم واکی تاکی

یکی دیگر از ویژگی‌های یک بیسیم واکی تاکی استاندارد قابلیت ست شدن آن با تمامی بیسیمهای واکی تاکی مجاز میباشد. و همچنین هیچ گونه محدودیتی در تعداد واکی تاکی ها جهت ست شدن با هم وجود نخواهد داشت.

بیسیم واکی تاکی استاندارد
بیسیم واکی تاکی استاندارد

کیفیت بالا در ساخت بیسیم واکی تاکی

طراحی و کیفیت ساخت یک بیسیم واکی تاکی استاندارد می تواند یکی از این مهمترین ویژگی ها برای یک واکی تاکی استاندارد باشد. چرا که طراحی ارگونومی بیسیم باید به نحوی باشد که به سادگی بر روی دست قرار گرفته و مکالمه با آن به راحتی انجام پذیرد.

دارا بودن استاندارد IP

بیسیم های واکی تاکی خوب دارای استاندارد IP می باشند که از دستگاه بی سیم در برابر ضربات احتمالی، گرد غبار و رطوبت محافظت می نماید. این نوع ویژگی می توانند از بارزترین ویژگی بیسیم واکی تاکی استاندارد به شمار رود.

ضمانت و خدمات پس از فروش

یک دستگاه بیسیم واکی تاکی استاندارد باید حتماً دارای ضمانت نامه معتبر شرکتی و خدمات پس از فروش نیز باشد چراکه دستگاه بیسیمی که فاقد ضمانت و خدمات پس از فروش باشد مطمئناً دارای استاندارد و کیفیت بالایی نمی باشد و باید به اصل بودن و مجاز بودن آن شک کرد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر و لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی کلیک نمایید.

خواندن
بیسیم واکی تاکی کارگاهی
بيسيم واکی تاکی مجاز طنين Tanin
بيسيم واکی تاکی مجاز طنين Tanin

عدم تداخل در فرکانس رادیویی کشور

بیسیم واکی تاکی استاندارد دارای فرکانس رادیویی اختصاصی میباشد و هیچگونه تداخل فرکانسی با ارگانهای دولتی، نظامی و انتظامی ندارد. در غیر این صورت این نوع بی سیم در ایران استاندارد نبوده و غیرمجاز به حساب می‌آید و در صورت مشاهده آن توسط ماموران مربوطه و ضابطین قضایی با دستگاه های فرکانس یاب، ردیابی شده و مشمول پرداخت جزای نقدی، ضبط دستگاه و در نهایت منجر به حبس فرد استفاده کننده از این نوع سیم ها می گردد.

دارای امکانات کاربردی

وقتی یک دستگاه بیسیم واکی تاکی را استاندارد می نامیم باید دارای امکاناتی همچون : صدای واضح و شفاف با امکان تنظیم میزان بلندی صدای دستگاه، آنتن بلند و منعطف، رادیو موج FM، مجهز بودن به امکان سیستم کدگذاری ضد شنود جهت جلوگیری از استراق سمع، باتری لیتیومی (Li-ion) با توان مناسب و امکان Battery Saver، صفحه نمایش LCD و LED، دارا بودن پورت Port USB Android اندرویدی، دارا بودن شارژر رومیزی و یا استند رومیزی و دیگر امکانات باشد تا از لحاظ امکانات، بیسیم در سطح استاندارد قرار گیرد.