نکات مهم در خرید و نگهداری بیسیم واکی تاکی

نکات مهم در خرید و نگهداری بیسیم واکی تاکی

اگر قصد دارید بیسیم واکی تاکی خریداری نمایید و انتخاب مناسبی را داشته باشید، ابتدا باید در مورد بیسیم واکی تاکی شناخت کاملی کسب کرده باشید تا در هنگام تهیه آن و چه در استفاده صحیح از آن با مشکلی مواجه نشوید. از همین روی، در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم در خرید و نگهداری بیسیم واکی تاکی بیشتر آشنا کنیم.

بیسیم واکی تاکی

پیش از انتخاب بیسیم واکی تاکی مورد نظر نیاز هست که بدانیم بیسیم واکی تاکی چیست و چطور کار میکند. اولین مدل از بیسیم واکی تاکی دستی، بصورت انبوه توسط شرکت موتورولا MOTOROLA تولید و به بازار عرضه شد.

بیسیم واکی تاکی دستگاهی فرستنده و گیرنده امواج رادیویی می باشد که برخلاف رادیوهای معمول که تنها قادر به دریافت امواج رادیویی در موج FM می باشند، واکی تاکی ها بر روی امواج رادیویی UHF , VHF قادر به ارسال و دریافت امواج رادیویی می باشند.

مجوز بیسیم واکی تاکی

می توان گفت مهمترین موردی که پیش از خرید بیسیم واکی تاکی باید به آن توجه داشت اطلاع از مجاز بودن بیسیم واکی تاکی می باشد. بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به خرید بیسیم واکی تاکی از افرادی که فاقد صلاحیت فروش تجهیزات رادیویی میباشند، می کنند و به این موضوع توجهی ندارند که دستگاهی که تهیه می نمایند ممکن است غیرمجاز باشد. متاسفانه افراد سودجو به دلیل منافع شخصی اقدام به فروش دستگاه های بیسیم غیرمجاز می نمایند و از نا آگاهی افراد، سوء استفاده نموده و اقدام به فروش این نوع دستگاهها می نمایند. هرگونه استفاده از بیسیم واکی تاکی غیرمجاز ، غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.

بیسیم واکی تاکی مجاز دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد و استعلام مجوز بیسیم واکی تاکی مجاز بصورت آنلاین در وب سایت رسمی Ott امکان پذیر میباشد. استفاده از این واکی تاکی مجاز دارای مجوز تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیازمند به هیچ گونه مجوز از هیچ سازمانی نبوده و تمامی افراد حقیقی و حقوقی می توانند از این نوع بیسیم های واکی تاکی مجاز استفاده نمایند.

خواندن
راهنمای انتخاب بهترین بیسیم واکی تاکی
خرید اینترنتی بیسیم واکی تاکی
خرید اینترنتی بیسیم واکی تاکی

گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

از دیگر مواردی که قبل از تهیه بیسیم واکی تاکی ، باید به آن توجه کنید داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر می باشد.‌ شایان ذکر است بیسیم های واکی تاکی غیرمجاز، فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و چنانچه خرابی در این دستگاه ها به وجود آید هیچ شرکت معتبری در ایران به این نوع بیسیم های واکی تاکی خدمات و تعمیرات ارائه نمی کند.

واکی تاکی های مجاز دارای ضمانت یا گارانتی و خدمات پس از فروش و تعمیر و لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی مجاز توسط شرکت رسمی معتبر میباشد.

امکانات بیسیم واکی تاکی مجاز

از دیگر موارد حائز اهمیت در خرید بیسیم واکی تاکی ، اطلاع از امکانات و آپشن های آن می باشد که هر چه این آپشن ها بیشتر باشد، قیمت دستگاه بیسیم واکی تاکی بالاتر خواهد بود. در ادامه به این امکانات اشاره خواهیم داشت.

از موارد مهم که هر بیسیم واکی تاکی مجاز باید دارا باشد توان خروجی مناسب و صدای شفاف و واضح با کیفیت مطلوب با قابلیت تنظیم می باشد. همچنین برخی از بیسیم های واکی تاکی مجاز دارای استاندارد IP جهت مقاومت دستگاه در مقابل گردوغبار، ضربه و رطوبت هستند. بیسیم های واکی تاکی مجاز بسته به مدل آن دارای صفحه نمایش LED و LCD ، دارای آنتن کوتاه و بلند ، آنتن منعطف و سخت ، دارای باتری لیتیومی (Li-ion) ، مجهز به سیستم کدهای ضد شنود CT ، کیفیت بالا در ساخت بدنه دستگاه بیسیم ، دارای سیستم Battery Saver ، مجهز به چراغ قوه LED و رادیو موج FM ، امکان شارژ باطری با Port USB نیز می باشند. همچنین یک بیسیم واکی تاکی باید از لحاظ طراحی ظریف، زیبا و سبک باشد.

خواندن
نمایندگی بیسیم واکی تاکی

نحوه نگهداری صحیح از بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی یک دستگاه الکترونیکی حساس بوده و باید در حفظ و نگهداری آن دقت لازم را به عمل آورد. چنانچه نگهداری و استفاده از بیسیم واکی تاکی بصورت صحیح، رعایت نشود متحمل هزینه های تعمیرات و اتلاف وقت و همچنین ریسک عدم موجودی قطعات دستگاه روبرو خواهید شد پس توصیه می گردد با رعایت موارد ساده از بروز این چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورید.

از عوامل تاثیرگذار در عمر بیسیم واکی تاکی استفاده صحیح از آن می باشد که به طور مثال از پرتاب کردن دستگاه بیسیم واکی تاکی به این طرف و آن طرف خودداری نمایید زیرا باعث آسیب به قطعات الکترونیکی حساس آن می گردد و همچنین از ورود آب و رطوبت به داخل دستگاه جلوگیری به عمل آورده و با دستان خیس از بیسیم واکی تاکی نیز استفاده ننمایید.

در زیر به دیگر عواملی که باعث بروز خرابی در دستگاه بیسیم واکی تاکی میشود اشاره خواهیم داشت :

  • قرار دادن بی سیم واکی تاکی در مجاورت خاک و گرد و غبار
  • اعمال ضربه
  • خاموش نکردن بیسیم واکی تاکی در هنگام شارژ
  • قرار دادن دستگاه در مقابل تابش مستقیم نور خورشید
  • ورود آب و رطوبت به داخل دستگاه
  • عدم استفاده از لوازم اصلی
  • برخورد با اشیای نوک تیز به بدنه دستگاه
  • عدم مراقبت از بیسیم واکی تاکی با تمیز نکردن دوره ای آن
  • تعمیر دستگاه توسط افراد فاقد صلاحیت