مجازات حمل و نگهداری بیسیم غیر مجاز

مجازات حمل و نگهداری بیسیم غیر مجاز

با استفاده روز افزون از بیسیم واکی تاکی و کاربردهای فراوانی که این وسیله ارتباطی محبوب دارد، یکی از مهم ترین سوالاتی که خریداران بیسیم واکی تاکی دارند این میباشد که آیا دستگاه بی سیم خود، مجاز می باشد یا غیرمجاز؟ و اگر از بیسیم غیرمجاز استفاده می کنند مجازات آن چیست؟ در این مقاله به بررسی بیسیم مجاز و همچنین پیامدهای استفاده از بیسیم غیرمجاز خواهیم پرداخت…

بیسیم واکی تاکی

قبل از اینکه به تعریف بی سیم غیرمجاز و بیسیم مجاز بپردازیم باید بدانیم که دستگاه بی سیم چیست و چگونه کار میکند. در تعریف کلی بیسیم، نوعی دستگاه رادیویی بوده که برخلاف رادیو های معمول که فقط گیرنده امواج رادیویی می باشند، بیسیم واکی تاکی هم قابلیت دریافت امواج رادیویی داشته و هم می تواند امواج رادیویی را ارسال نماید. بیسیم با نام رادیو دو طرفه نیز شناخته می گردد. کارکرد بیسیم واکی تاکی به این صورت می باشد که با فشردن کلید PTT، که عمدتاً این کلید در کنار بدنه دستگاه وجود دارد، می‌توانید پیام خود را به دیگر بیسیم های واکی تاکی مخابره نمایید. بیسیم های دیگر در حالت پیش فرض بر روی دریافت امواج رادیویی تنظیم هستند و پیام شما را دریافت می نمایند.

بیسیم های واکی تاکی به چندین دسته تقسیم بندی می گردند که رایج ترین نوع آن مدل واکی تاکی دستی می باشد که به دو نوع بیسیم مجاز و بیسیم غیرمجاز تقسیم بندی می گردند که در ادامه به شرح این دو نوع واکی تاکی خواهیم پرداخت…

خواندن
برنامه تبدیل گوشی موبایل به بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی مجاز

اصلی ترین مشخصه بیسیم واکی تاکی مجاز، دارا بودن مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و چنانچه بی سیم مورد نظر دارای مجوز بیسیم از این سازمان نباشد، غیرمجاز به حساب می آید و استفاده از آن طبق قانون ممنوع می باشد. در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان استعلام و رویت انواع مدل های بیسیم واکی تاکی مجاز فراهم می باشد.

 با توجه به اینکه بیسیم واکی تاکی مجاز به صورت قانونی وارد کشور می شوند استفاده از آنها در کلیه اماکن عمومی برای استفاده تمامی افراد، بلامانع بوده و استفاده از آن مجاز است. بیسیم های واکی تاکی مجاز دارای مدلهای متنوعی بوده و بر اساس مدلی که دارند دارای امکانات و آپشن های مختلف و کاربردی می باشند که در مقاله امکانات و آپشن های بیسیم واکی تاکی به شرح این موارد پرداخته ایم.

بیسیم واکی تاکی مجاز به صورت تکی میباشند و همچنین سریال دستگاه با جعبه آن مطابقت داشته و یکسان است. شایان ذکر است دستگاه های بیسیمی که به صورت جفت و دوتایی به فروش میرسند غیرمجاز می باشند. از دیگر مشخصه های بیسیم مجاز عدم امکان تغییر در مشخصات فنی و فیزیکی دستگاه بوده و امکان تعویض آنتن و یا تغییر فرکانس در آنها وجود ندارد.

مجازات حمل و نگهداری بیسیم غیر مجاز
مجازات حمل و نگهداری بیسیم غیر مجاز

بیسیم واکی تاکی غیرمجاز

بیسیم غیرمجاز فاقد مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد که در واقع این نوع دستگاه بیسیم قاچاق بوده و هر گونه خرید، فروش و استفاده از این نوع بیسیم ها، غیرمجاز می باشد. اخیراً فروش این نوع بیسیم ها در بازار افزایش یافته و افراد ندانسته اقدام به خرید و استفاده از این نوع بیسیم های واکی تاکی می نمایند. فروشندگان بیسیم غیر مجاز از عدم آگاهی افراد، سوء استفاده کرده و اقدام به فروش بیسیم غیرمجاز می نمایند و متاسفانه فرد استفاده کننده از این قبیل دستگاه ها، طبق قانون مجرم شناخته شده و در صورتی که توسط مأموران قضایی رویت شوند، دستگاه بی سیم مورد نظر ضبط شده و مطابق قانون برخورد قضایی صورت میپذیرد بنابراین جهت عدم به وجود آمدن این مشکلات توصیه می گردد از بیسیم واکی تاکی مجاز استفاده نمایید.

خواندن
خرید ، فروش بیسیم واکی تاکی مجاز

فرق بیسیم واکی تاکی مجاز و غیرمجاز

اصلی ترین تفاوت و فرق بیسیم مجاز و غیرمجاز، مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد که هر دستگاه بیسیم فاقد این مجوز باشد، غیرمجاز می باشد. بیسیم مجاز دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد در صورتی که بیسیم غیرمجاز فاقد گارانتی بوده و در صورت ایجاد خرابی در بیسیم، شرکتی که دستگاه را تعمیر کند وجود نداشته و فرد مجبور به دور انداختن دستگاه بیسیم خود خواهد شد و با پرداخت هزینه مجدد مجبور به خرید بیسیم مجاز خواهد شد.