۱۰ نکته مهم برای خرید بیسیم واکی تاکی

10 نکته مهم برای خرید بیسیم واکی تاکی

چنانچه قصد خرید بیسیم واکی تاکی را دارید دانستن نکات مهم، شما را در انتخاب و خرید یک دستگاه بیسیم واکی تاکی با کیفیت یاری می نماید. همچنین در این مقاله به قوانین و مقررات استفاده از بیسیم واکی تاکی در ایران آشنا می شوید.

بیسیم واکی تاکی

در دنیای امروز و ظهور انواع تلفن همراه هوشمند، ارتباطات دیگر حد و مرزی نداشته و به راحتی میتوان در هر زمانی با افراد در کشور های مختلف ارتباط برقرار کرد. اما تلفن همراه جهت برقراری ارتباط حتماً باید به شبکه سراسری وصل باشد تا بتوان از امکان ارتباط تماس و اینترنت آن استفاده نمود. فرض کنید در مناطق پرخطر، مشکلی برای افراد به وجود آید، اینجاست که برقراری ارتباط امری حیاتیست و باید ارتباط سریع و بدون کسری از ثانیه انجام شود. در بسیاری از مناطق شبکه تلفن همراه وجود نداشته امکان استفاده از تلفن همراه میسر نیست بنابراین اینجاست که کارایی بیسیم واکی تاکی خود را نشان می دهد. با توجه به اینکه بی سیم واکی تاکی با امواج رادیویی کار می کند،‌ نیازمند اتصال به هیچ شبکه شهری نیز نمی باشد و به صورت مستقل می تواند اقدام به ارسال و دریافت پیام نماید. 

نکته ۱. مجوز بیسیم واکی تاکی

می توان گفت اولین و مهمترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید بیسیم واکی تاکی به آن توجه داشته باشید. مجاز بودن بیسیم مورد نظرتان می باشد. اگر به بازار سری بزنید با انواع مختلفی از بیسیم های واکی تاکی مواجه خواهید شد که بسیاری از این مدل ها غیر مجاز بوده و فاقد مجوز لازم برای استفاده عموم می باشند. از آنجا که بیسیم غیر مجاز به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می‌شود موجب اختلال در امواج رادیویی کشور شده و استفاده از آن غیر مجاز می باشد. ساده ترین راه تشخیص بیسیم غیر مجاز مراجعه به سایت www.Ott.ir و استعلام آنلاین مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با جستجوی مدل بیسیم مورد نظر می باشد، چنانچه موردی یافت نشد مطمئناً آن بیسیم غیر مجاز است و باید از خرید آن اجتناب نمایید. حال سوالی که برای شما پیش می آید این است که اگر بیسیم غیر مجاز خرید نماییم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در جواب این سوال باید بگوییم چنانچه اقدام به خرید و استفاده از بیسیم غیر مجاز نمایید برابر قانون شما مجرم بوده و توسط ماموران رویت شوید موظف به پرداخت جریمه خرید کالای قاچاق شده و دستگاه شما ضبط می شود. در مواردی فرد خاطی به مراجع قانونی معرفی شده و طبق قوانین در مواردی میتواند منجر به حبس فرد شود. بنابراین در هنگام خرید بیسیم واکی تاکی، از مجاز بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

خواندن
حقایق جالب در مورد شرکت موتورولا Motorola
بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP 900
بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP 900

نکته ۲. گارانتی و خدمات پس از فروش

در هنگام خرید بیسیم واکی تاکی باید به این نکته توجه داشته باشید که همه بی سیم های موجود در بازار دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نمی باشند و بسیاری از این مدل ها به صورت غیرقانونی و غیرمجاز وارد کشور شده بنابراین هیچ شرکتی دستگاه غیرمجاز را گارانتی نمی کند. توصیه می شود خرید خود را از شرکت هایی انجام دهید که دارای پروانه خرید و فروش تجهیزات رادیویی از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و صلاحیت عرضه بیسیم واکی تاکی مجاز را دارند. با توجه به اینکه بیسیم واکی تاکی یک دستگاه الکترونیکی می باشد امکان خرابی در آن وجود دارد و جهت اطمینان از خدمات پس از فروش آن، از معتبر بودن شرکت ارائه دهنده گارانتی مطمئن شوید تا در آینده متحمل هزینه تعمیر بیسیم واکی تاکی نشوید.

نکته ۳٫ لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی هم همانند تلفن همراه، دارای لوازم جانبی خاص خود شامل باطری بیسیم واکی تاکی ، هندزفری بیسیم واکی تاکی ، قاب، پایه شارژر، آداپتور، کابل USB، آنتن و … می باشد. در هنگام خرید بیسیم واکی تاکی به این نکته توجه داشته باشید چه دستگاهی را خریداری نمایید که لوازم جانبی آن تامین و عرضه گردد. از جمله لوازم جانبی بسیار مهم، باطری بیسیم واکی تاکی بوده که کارکرد دستگاه بدون آن امکانپذیر نمی باشد و احتمال تعویض آن پس از چند سال به دلیل مستهلک شدن آن، بسیار بالاست.

نکته ۴٫ برد بیسیم واکی تاکی

مهمترین مشخصه یک بیسیم واکی تاکی خوب، برد مناسب آن می باشد. میزان برد بیسیم واکی تاکی به شرایط محیطی و به وجود پستی بلندی، موانع شهری، نویز، پارازیت، تداخل امواج رادیویی و … در محیط بستگی داشته و به دو صورت برد اسمی و برد مفید مورد ارزیابی قرار می گیرد. انواع مدل های بیسیم واکی تاکی مجاز دارای برد ۱۰۰۰ متر می باشند که برد استانداردی بشمار می رود.

نکته ۵٫ مقاومت دستگاه بیسیم واکی تاکی

از آنجا که از بیسیم واکی تاکی در هر شرایطی استفاده می شود باید از مقاومت بالایی در برابر مواردی از قبیل: ورود آب و رطوبت به داخل دستگاه و همچنین ضربه دارای مقاومت بالایی نیز باشد. در هنگام خرید بیسیم واکی تاکی به وجود استاندارد محافظتی IP توجه داشته باشید وجود این استاندارد، باعث محافظت دستگاه در برابر ضربه، گرد و غبار و رطوبت می گردد.

خواندن
معرفی انواع بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin

نکته ۶٫ امکانات بیسیم واکی تاکی

بیسیم های واکی تاکی دارای انواع مختلفی می باشند که در کیفیت ساخت، با یکدیگر متفاوت می باشند. از امکانات کاربردی که بیسیم های واکی تاکی مجاز دارا می باشند می توان به وجود صفحه نمایش LCD و LED، امکان شارژ باطری دستگاه کابل USB، رادیو، کی پد، چراغ قوه و … اشاره داشت.

نکته ۷٫ کیفیت صدا

از جمله نکته های مهم در خرید بیسیم واکی تاکی، کیفیت صدای خروجی آن می باشد که باید بلند و واضح باشد. حتماً در هنگام خرید بیسیم واکی تاکی، از باکیفیت بودن صدای آن با تست کردن دستگاه، از وضوح آن مطمئن شوید.

نکته ۸٫ طراحی بدنه بیسیم واکی تاکی

بدنه بیسیم واکی تاکی باید به نحوی طراحی و ساخته شده باشد که با آناتومی دست ها هماهنگ باشد و چنانچه در مدت طولانی آن را نگه می دارید، دستان دچار خستگی نگردد و به راحتی در درون دست جای گیرد. همچنین جنس مورد استفاده در ساخت قاب بیسیم باید از پلاستیک با کیفیت ساخته شده باشد تا پوست دست را دچار حساسیت نکند.
 

نکته ۹٫ باطری بیسیم واکی تاکی

باطری بیسیم واکی تاکی از مهم ترین قطعات دستگاه بیسیم بوده که باید در هنگام انتخاب مدل بیسیم واکی تاکی به آن توجه داشته باشید. بصورت کلی باطری بیسیم واکی تاکی در دو نوع نیکل کادمیوم (NiCd) و لیتیومی (Li-ion) موجود بوده که مدل لیتیومی آن به دلیل دو برابر نسبت به نوع کادمیومی، بیشتر انرژی ذخیره می کند. بیسیم واکی تاکی مجاز دارای باطری لیتیومی با ظرفیت مناسبی می باشد.

نکته ۱۰٫ خرید اینترنتی بیسیم واکی تاکی

امروزه با توجه به فراگیر شدن استفاده از اینترنت، خرید اینترنتی رشد بسیار بالایی داشته است و افراد ترجیح میدهند به جای خرید حضوری، محصول مورد نظر خود را بصورت اینترنتی، خرید نمایند. حتما در خرید اینترنتی بیسیم واکی تاکی ، به وجود نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه پرداخت بانکی در وب سایت دقت نمایید و از خرید اینترنتی از وب سایت های که فاقد این نماد و درگاه پرداخت هستند، خودداری نمایید.