چرا بیسیم واکی تاکی مجاز

چرا بیسیم واکی تاکی مجاز ؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا بیسیم واکی‌تاکی مجاز مورد توجه بهره‌برداران قرار گرفته است، به دلیل داشتن مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌باشد و این موضوع موجب می‌گردد، تا کاربران بدون نیاز به اخذ هیچ مجوزی و به دور از هر گونه تخلفی در اماکن عمومی از بیسیم واکی‌تاکی مجاز استفاده نمایند.

بیسیم واکی‌تاکی مجاز :

بیسیم واکی‌تاکی در اصل همان رادیو می‌باشد، با این تفاوت که باند فرکانس بیسیم واکی تاکی UHF است و باند فرکانس رادیو FM , AM , SW , … می باشد .
در رادیو تنها دریافت فرکانس صورت می پذیرد ولی در بیسیم واکی‌تاکی دریافت و ارسال فرکانس انجام میشود.
بیسیم واکی‌تاکی بدون نیاز به نصب هرگونه لوازم جانبی قادر به ارسال و دریافت امواج رادیویی ( فرکانس ) می‌باشد.
بی سیم ها با دو باند VHF و UHF کار می‌کنند، به امواج رادیویی UHF ، LF ، VLF و MF ، امواج رادیویی با فرکانس کوتاه گفته می‌شود، بیسیم های واکی تاکی مجاز دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات با توان خروجی ۰.۵ وات توانایی ارسال و دریافت فرکانس در باند فرکانسی UHF با برد مفید تا فاصله ۱۵۰۰ متر دارد و در صورتی که محیط بدون موانع و معارض ( ایده آل ) باشد، برد دستگاه تا ۳ کیلومتر و یا بیشتر هم می رسد که البته به این فاصله ، برد اسمی دستگاه گفته می‌شود.
به امواج رادیویی VHF و یا HF ، امواج رادیویی با فرکانس بلند گفته می شود ، باند فرکانسی VHF در صورتی که به دستگاه فرستنده مادر ( ریپیتر ) ، آنتن متصل شود می‌تواند برد نامحدود داشته باشد.

مزایای بیسیم واکی تاکی مجاز نسبت به تلفن همراه :

با توجه به ظهور تکنولوژی‌های جدید در تلفن همراه ، ‌بیسیم واکی تاکی مجاز همواره محبوبیت پیشین خود را در سازمان‌ها و شرکت های دولتی و خصوصی داراست. عمده‌ترین دلیل محبوبیت بی سیم به نسبت تلفن همراه ، امکان مکالمه گروهی در بیسیم‌ها است، در تمامی سازمان‌ها که هماهنگی، اصل مهم میان پرسنل اجرایی و اداری می‌باشد، گاهی برای تسریع روند کاری نیاز به تماس گروهی میان افراد است که برخلاف تلفن همراه که تنها دو نفر امکان تماس با یکدیگر را در طول زمان دارند، در بیسیم واکی تاکی مجاز می‌توان بصورت نامحدود با تعداد افراد نامحدود تماس گروهی برقرار کرد.
بیسیم واکی تاکی مجاز دارای کانال‌های متعدد می باشد ( بستگی به تعداد فرکانس اختصاصی دستگاه ) ، که بر روی هر کانال می توانید ، بینهایت مکالمه داشته باشید و مکالمه خود را توسط سیستم کد گذاری اختصاصی هر دستگاه بیسیم، خصوصی و یا طبقه بندی کنید.
تعداد ست شدن بیسیم واکی تاکی مجاز نامحدود بوده و حتی خود بیسیم های واکی تاکی با برندهای متفاوت با یکدیگر قابل مچ شدن هستند.
تماس در بیسیم‌ها کاملاً رایگان است، در صورتی که برای تماس با تلفن همراه ناگزیر هستید که هزینه پرداخت کنید، بیسیم واکی تاکی مجاز این امکان را برای شما بوجود آورده است که بصورت نامحدود و کاملا رایگان ، مکالمه کنید.
با توجه به اینکه تلفن همراه برای ایجاد مکالمه به شبکه سراسری مخابرات متصل می گردد، در برخی مناطق که فاقد پوشش دهی تلفن همراه است، دچار عدم آنتن دهی ، قطعی و یا نویز و پارازیت می‌گردد، در صورتی که بیسیم واکی تاکی مجاز با امواج رادیویی و بدون اتصال به دستگاه فرستنده مادر کار می‌کند و حتی در منطقه ای که فاقد پوشش دهی تلفن همراه است ، شما می‌توانید با بیسیم خود بدون نویز ، پارازیت و حتی قطعی به مکالمه بپردازید.

کاربرد بیسیم واکی‌تاکی مجاز :

در دنیای امروز بیسیم واکی‌تاکی به دلیل آسان نمودن ارتباطات بین افراد، کاربردهای وسیع و متنوعی دارد. از جمله کاربردهای بیسیم واکی‌تاکی مجاز می‌توان به ایجاد ارتباط بین پرسنل در ( ارگان‌ها و ادارات ، مراکز درمانی ، مراکز خدماتی ، آژانس مسافرتی و توریستی ، مراکز خرید ، تجاری و تفریحی ، مراکز تبلیغاتی ، کارخانجات ، انبارها ، کارگاه‌های ساختمانی ، پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز ، مراکز مذهبی ، شکار ، مقاصد تفریحی و … ) اشاره نمود.
کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های عمرانی بیسیم واکی تاکی مجاز از نوع بیسیم کارگاهی خریداری میکنند، این دسته بیسیم‌ها فاقد صفحه نمایش بوده و دارای استاندارد های مقاومتی بالا می باشند، بدین معنی که دارای مقاومت  بیشتر در برابر گرد و غبار ، ضربه و رطوبت هستند. بیسیم کارگاهی عموما باید دارای بالاترین ظرفیت باتری در نوع خود باشد و یکی دیگر از مزایای آن وجود امکانات منحصر بفرد از قبیل چراغ قوه برای محیط‌های کم نور و یا فاقد نور می‌باشد.
آژانس‌های مسافرتی و توریستی از بیسیم آفرود یا بیسیم طبیعت گردی استفاده می‌کنند، این دسته از بیسیم واکی تاکی مجاز دارای آنتن بلند برای برد بیشتر هستند و در ضمن بنا به دسترسی کم در سفر به انرژی الکتریسته ظرفیت باتری بالاتری را خواستارند، در ضمن این نوع بیسیم آفرود یا بیسیم طبیعت گردی ، نه تنها داری پایه شارژی ، بلکه دارای کابل Port USB و آداپتور جهت شارژ می‌باشند، و وجود امکاناتی از قبیل شارژ بی سیم ها با شارژر فندکی خودرو و یا پاور بانک بسیار میتواند مفید باشد ، پس گردشگران در مسافت‌های طولانی نگران ذخیره شارژ بیسیم واکی تاکی مجاز خود نخواهند بود.

چرا بیسیم واکی تاکی مجاز ؟

استفاده از بیسیم واکی‌تاکی مجاز ( دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میباشد ) نیاز به داشتن هیچ گونه مجوزی ندارد و بهره‌بردار می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس ( www.cra.ir ) از مجاز بودن بیسیم ( تاییدیه مجوز ) اطمینان حاصل نماید.

استفاده از بیسیم واکی‌تاکی مجاز این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز هر مشکلی در دستگاه ، و یا عدم اطلاعات در مورد نحوه استفاده ، تهیه لوازم جانبی ، تعمیرات و …. با برقراری تماس به مرکز خدمات و پشتیبانی برای رفع مشکل و یا گرفتن اطلاعات اقدام شود ( شامل گارانتی و خدمات پس از فروش ).
از دیگر ویژگی‌های قابل توجه بیسیم واکی‌تاکی مجاز ، عدم محدودیت در تعداد کاربران از دستگاه بیسیم واکی تاکی جهت برقراری ارتباط بین پرسنل و به صورت نامحدود در مکان مورد استفاده می‌باشد.

خواندن
واکی تاکی چه نوع بیسیمی است؟

 

شایان ذکر است بیسیم واکی تاکی مجاز هیچ نیازی به نصب و راه اندازی و یا نصب آنتن و دکل ندارد.

تمامی عرضه کنندگان بیسیم واکی تاکی مجاز ( حرفه ای ) دارای پروانه خرید و فروش تجهیزات رادیویی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند، همچنین در صورت عرضه این محصولات بصورت خرید اینترنتی بی سیم عرضه کنندگان باید دارای حداقل مجوزهایی از قبیل نشان ثبت ملی و نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه های پرداخت امن بانکی باشند.

 

در نظر بگیرید که در زمان خرید اینترنتی بیسیم به  سه نکته اساسی توجه کنید :
۱- مجاز بودن بیسیم واکی تاکی
۲- خرید از عرضه کننده معتبر دارای پروانه خرید و فروش تجهیزات رادیویی
۳- وجود نشان ثبت و نماد اعتبار الکترونیکی در سایت عرضه کننده
۴- وجود ضمانت و خدمات پس از فروش بیسیم واکی تاکی مجاز
در ضمن یادآور می‌شویم که تمامی لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی مجاز از جمله هندزفری در انواع مختلف : هندزفری بادیگاردی ، هندزفری شلنگی ، هندزفری خلبانی ، هندزفری حنجره‌ای ، هندزفری مشتی و … ، باتری ، پایه شارژ رومیزی ، گیره کمری و…  را در زمان خرید می توانید از عرضه کننده معتبر بیسیم مجاز بصورت مجزا خریداری نمائید.

چرا بیسیم واکی تاکی مجاز ؟

بی سیم‌های غیر مجاز به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شده و هیچ گونه مجوزی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ندارند، در نتیجه تهیه ، بهره‌برداری و خرید و فروش آنها غیرقانونی است و از جرایم آن می توان به ثبت و ضبط بیسیم ، حبس و پرداخت جریمه نقدی اشاره کرد. در صورتی که بهره‌برداری از بی سیم های غیر مجاز در محیط عمومی غیرقانونی است اما از بیسیم‌ های واکی تاکی مجاز می‌توانید براحتی در اماکن عمومی استفاده کنید.
همچنین بی سیم های غیرمجاز فاقد ضمانت و  خدمات پس از فروش هستند و در صورت خراب شدن دستگاه، نمایندگی برای تعمیر آنها وجود ندارد.
امواج رادیویی در بیسیم واکی تاکی مجاز با توان خروجی ۰.۵ وات می‌تواند از میان دیوارها و موانع عبور کند و تا فاصله ۱۵۰۰ متر بدون اتصال به هرگونه دکل ، آنتن ، دستگاه فرستنده مادر ، سانترال ( ریپیتر ) پیام رادیویی را ارسال و دریافت نماید.
بی سیم ها جایگاه خود را در تمامی سازمان‌ها و شرکت های دولتی و خصوصی حفظ کرده‌اند، در گذشته بیسیم‌ها در ابعاد بسیار بزرگ‌تر به اندازه‌ یک کوله پشتی بودند که عموما به سختی حمل آنها صورت می‌گرفت .
بعدها حتی با رشد تکنولوژی و ظهور تلفن همراه که با امواج الکترومغناطیس و اتصال به شبکه مخابراتی سراسری کار می کند، بیسیم ها جایگاه خود را حفظ کردند و در ابعاد کوچکتر، به اندازه‌ی یک تلفن همراه با کارایی و آپشن های منحصر بفرد نسبت به موبایل به بازار عرضه گردیده است.
نمونه‌های جدید بیسیم واکی تاکی مجاز دارای صفحه نمایش بوده که این امکان را بوجود می آورد تا از میزان ظرفیت شارژ باتری ، فرکانس مورد استفاده دستگاه ، تنظیمات اختصاصی هر دستگاه بیسیم و در صورت لزوم و دارا بودن امکان تغییر کد های ضد شنود برای خصوصی کردن مکالمات استفاده نمود .
همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مقایسه بیسیم واکی تاکی مجاز و غیر مجاز بر روی این لینک کلیک نمایید .
خواندن
بیسیم واکی تاکی برد بالا