نگهداری صحیح بیسیم واکی تاکی

نگهداری صحیح بیسیم واکی تاکی

با توجه به اینکه بیسیم واکی تاکی یک دیوایس الکترونیکی بسیار حساس می باشد باید اصول نگهداری از آن رعایت شود. با توجه به هزینه‌های تعمیر بیسیم واکی تاکی و موجودی قطعات مدل مورد نظر باید در نگهداری بی سیم واکی تاکی دقت لازم را انجام داد و به خوبی از آن مراقبت نمود در غیر این صورت ممکن است با بروز مشکلاتی کاربر مجبور شود بیسیم را به دست تعمیرکاران بسپارد.

در رابطه با نگهداری بیسیم واکی تاکی نکات و توصیه‌هایی در این مقاله ذکر خواهد شد که باعث افزایش عمر بیسیم واکی تاکی خواهد شد.

اصول نگهداری از بیسیم توسط رفتار شما !

یکی از موارد اصلی که در سلامت دستگاه موثر است چگونگی رفتار شما با بیسیم واکی تاکی می باشد. متاسفانه بیشتر افراد عملگرد مناسبی در جهت بهره برداری از دستگاه بی سیم ندارند به طور مثال دستگاه را پرتاب می کنند و یا در زمان شارژ، دستگاه بیسیم روشن میباشد و یا در زمان استفاده از هندزفری بادیگاردی، توجهی به اتصالات هندزفری و یا جک هندزفری ندارند و مدام باعث کشیدگی و فشار به آن می شوند که باعث خرابی در مدار الکترونیکی یا قطعی در سیم می شوند. این موارد به مرور باعث آسیب رسیدن به دستگاه بی سیم می شوند. استفاده از واکی تاکی با دست خیس یکی از عوامل مهم در آسیب رسیدن به دستگاه است بنابراین از مهمترین عوامل مراقبت از بیسیم واکی تاکی طرز رفتار شما با آن می باشد.

نگهداری صحیح بیسیم واکی تاکی
نگهداری صحیح بیسیم واکی تاکی

عوامل محیطی موثر در افزایش عمر دستگاه بیسیم واکی تاکی

  • دستگاه بیسیم را در جلوی تابش مستقیم نور خورشید قرار نداده زیرا دمای بالا باعث تغییر شکل قطعات پلاستیکی و کاهش عمر قطعات الکترونیکی دستگاه خواهد گردید.
  • از قرار دادن بی سیم واکی تاکی در مجاورت خاک و گرد و غبار جلوگیری نمایید.
  • ورود آب به دستگاه و استفاده از بیسیم واکی تاکی در محیط مرطوب باعث خرابی کیت الکترونیکی دستگاه می شود. در هنگام ورود آب به دستگاه فوراً آن را خاموش نموده و باتری را از دستگاه خارج نمایید و تا اطمینان کامل از خشک شدن آن بصورت کامل از دستگاه استفاده نمایید و با گرمای ملایم سشوار اقدام به خشک کردن آن نمایید.
  • دستگاه بیسیم واکی تاکی را در محیط‌های با خطر انفجار همچون پمپ بنزین خاموش نمایید.
  • درهنگام شارژ دستگاه بیسیم برای افزایش طول عمر باطری آن، دستگاه بیسیم را خاموش نمایید.
خواندن
بهترین مدل‌های بیسیم واکی تاکی با قیمت روز
اصول نگهداری از بیسیم واکی تاکی
اصول نگهداری از بیسیم واکی تاکی

چگونه عمر دستگاه بیسیم را افزایش دهیم

  • همیشه قطعات و لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی شامل : باتری لیتیومی ، هندزفری بادیگاردی ، آنتن ، قاب ، درب پشت و شارژر بیسیم را به صورت اصل از شرکت های معتبر و دارای مجوز از سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی تهیه نمایید.
  • از اتصال آنتن مدل های دیگر بیسیم واکی تاکی به دستگاه خود جداً خودداری نمایید.
  • جهت شارژ باتری دستگاه بیسیم واکی تاکی فقط از شارژر مخصوص خود آن استفاده نمایید و از اتصال دستگاه به شارژرهای تقلبی و مشابه خودداری نمایید.
  • بیسیم واکی تاکی دارای آنتن بسیار حساس می باشد و از تماس آن با اجسام نوک تیز که باعث آسیب رسیدن به بدنه آنتن می شود جلوگیری کنید.
  • جهت متصل نمودن آنتن به دستگاه بیسیم از استفاده از چسب خودداری نمایید.
  • به دلیل پایان مدت گارانتی و آسیب رسیدن به قطعات حساس بیسیم واکی تاکی از باز نمودن دستگاه خودداری نموده و تعمیرات را به شرکت های معتبر و افراد متخصص بسپارید.
  • از برخورد با اشیای نوک تیز به بدنه دستگاه خودداری به عمل آورید.
  • چنانچه از داخل دستگاه بوی سوختگی به مشام رسید یا دود دیده شد فوراً دستگاه بی سیم را خاموش نموده و اتصال شارژر آنرا به پریز برق قطع نمایید.
  • اگر برای مدت زیادی قصد استفاده از دستگاه بی‌سیم واکی تاکی را ندارید باطری بیسیم را بصورت کامل شارژ نموده و از دستگاه خارج کنید و در جای مناسبی نگهداری کنید.
  • جهت جلوگیری از افتادن بی سیم بر روی زمین و بروز خرابی در دستگاه، از گیره کمری و یا بند آویز آن استفاده نمایید.
  • باتری لیتیومی بیسیم واکی تاکی نیازمند مدت زمان مشخصی جهت شارژ کامل می باشد لذا اتصال باتری دستگاه به مدت زمان زیاد به برق می تواند به باتری آسیب وارد نماید و باعث کاهش عمر آن شود.
خواندن
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( جدول تخصیص فرکانس UHF )

مراقبت از بیسیم واکی تاکی با تمیز کردن دوره ای آن

سعی نمایید به صورت دائم بیسیم واکی تاکی را در بازه های زمانی مشخصی توسط پنبه با رطوبت کم تمیز نمایید. وجود گرد و غبار و کثیفی در شیارهای دستگاه می توان به داخل دستگاه نفوذ کرده و باعث خرابی مدارهای الکترونیکی حساس دستگاه شود. به هیچ عنوان از اسپری کردن مستقیم الکل بر روی دستگاه خودداری نموده و جهت ضدعفونی کردن بی سیم از ویروس کرونا و دیگر ویروس های مسری، از پنبه آغشته به الکل استفاده نمایید.

گارانتی و تعمیر بیسیم واکی تاکی | در صورت بروز خرابی بیسیم واکی تاکی چه باید کرد؟

موارد عنوان شده جهت افزایش عمر دستگاه بیسیم واکی تاکی ذکر شد و از بروز اکثر خرابی ها جلوگیری به عمل می آورد و در نگهداری صحیح بیسیم شما را یاری می نماید با این وجود ممکن است دستگاه خراب شده و این امر اجتناب ناپذیر می باشد. تمامی محصولات بیسیم ott دارای گارانتی می باشند و در صورت بروز هر خرابی در دستگاه چنانچه شامل گارانتی و یا خدمات پس از فروش باشد میتوانید از خدمات تعمیر و لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی مجاز در شرکت Ott بهرمند شوید.

به هیچ عنوان تعمیر دستگاه را به افراد غیر متخصص غیرحرفه‌ای واگذار نکنید زیرا امکان خرابی بیشتر دستگاه و خارج شدن آن از گارانتی و احتمال هزینه تعمیر بیشتر دستگاه وجود خواهد داشت.