دلایل محبوبیت استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز

دلایل محبوبیت استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز

بیسیم واکی تاکی نوعی دستگاه رادیویی دستی پورتابل و قابل حمل بوده که برخلاف رادیو که فقط به صورت یک طرفه امکان دریافت فرکانس را دارد به صورت دو طرفه هم امواج رادیویی را ارسال و دریافت میکند. در سال های اخیر به دلیل استفاده فراوان از این دستگاه کاربردی در اکثر مشاغل دارای محبوبیت زیادی بین افراد شده است که در این مقاله به معرفی ویژگی ها و مزیت های بیسیم واکی تاکی مجاز خواهیم پرداخت.

سهولت استفاده از بیسیم واکی تاکی

نحوه کار با واکی تاکی بسیار راحت می باشد. بطوریکه به سهولت توسط کودکان خردسال و حتی افراد مسن قابل استفاده می باشد.

بر روی همه دستگاه های بی سیم دکمه ای به نام PTT وجود دارد که با فشردن و نگه داشتن آن امکان ارتباط با طرف مقابل برقرار می شود و میتوانید اقدام به ارسال صوت از طریق امواج رادیویی نمایید. به همین سادگی! جهت دریافت صوت تنها کافیست دستگاه بیسیم را روشن نموده و بر روی کانال مورد نظر تنظیم نمایید و با فرد مورد نظرتان ارتباط برقرار نمایید.

 البته باید به این نکته توجه داشت که دستگاه بی سیم به صورت تک فرکانس کار می کند و این امکان مانند تلفن همراه وجود ندارد که بتوان همزمان هم صحبت نمایید و هم به صحبتهای طرف مقابل گوش دهید. که در اصطلاح به این نوع دستگاه ها نیمه دوبلکس می گویند.

مکالمه رایگان با بیسیم واکی تاکی

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از بیسیم واکی تاکی برقراری رایگان تماس بین دو کاربر می باشد. برقراری ارتباط با بیسیم واکی تاکی موجب شده هزینه ها به شدت کاهش یابند و این از مهمترین دلایل محبوبیت بیسیم واکی تاکی می باشد. واکی تاکی ها به هیچ شرکت ارائه دهنده سرویس های مخابراتی نیازمند نمی باشد و چنانچه در شرکت های مخابراتی اختلالی ایجاد شود بر روی شبکه بیسیم تاثیر نگذاشته و ارسال و دریافت امواج رادیویی دچار مشکل نخواهند شد. اگر چنانچه با این دستگاه هنوز کار نکرده اید حس و تجربه جالبی را از دست داده اید.

خواندن
بیسیم واکی تاکی پلیس

بیسیم واکی تاکی نیاز به تجهیزات جانبی ندارد

بیسیم واکی تاکی مجاز به صورت کاملا مستقل کار کرده و به هیچ گونه تجهیزات جانبی مانند : آنتن مخابراتی، دکل، سانترال و دیگر تجهیزات مخابراتی نیاز نداشته و در تعداد ارتباط بین افراد دارای هیچ گونه محدودیتی نمی باشد.

قابل استفاده در همه مشاغل

بیسیم واکی تاکی وسیله ای محبوب در اکثر مشاغل مانند : مراکز درمانی و بیمارستان ها، کافی شاپ و رستوران ها، هایپر مارکت ها و مراکز خرید، کارگاه ها و پروژه های ساختمانی، برگزارکنندگان مراسم تشریفات مجالس، مراکز توریستی و تفریحی، برگزار کنندگان تورهای طبیعت گردی و آفرود (Off Road) و غیره نیز می باشد.

بدون نیاز به مجوز استفاده

در کشورمان ایران انواع گوناگونی از بیسیم موجود بوده و به فروش می رسند. افراد سودجو بصورت قاچاق اقدام به وارد کردن بیسیم های غیرمجاز می کنند که این جرم بوده و مشمول پیگرد قانونی و گذراندن دوره حبس می باشد. متاسفانه شاهد این هستیم که تعداد از مصرف کنندگان بیسیم، نا آگاهانه اقدام به خرید و استفاده از این گونه بی سیم ها می نمایند که از عواقب آن و مشکلاتی که برای آن ها از جمله : پرداخت جریمه نقدی، ضبط دستگاه بیسیم و حبس، برای آن ها پیش خواهد آمد اطلاعی ندارند.

 بیسیم های واکی تاکی مجاز نیازمند اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور بوده و بهره برداران میتوانند بعد از استعلام از سایت سازمان تنظیم مقررات برای استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی در تمامی مکان ها، از این بیسیم های واکی تاکی تهیه و استفاده نمایند.

بیسیم مجاز به دلیل عدم اختلال در فرکانس رادیویی کشور، و عدم استراق سمع بیسیم های ارگانهای دولتی و نظامی، استفاده از آن مجاز و قانونی می باشد.

برای خرید اینترنتی بیسیم واکی تاکی مجاز از فروشگاه اینترنتی Ott بر روی لینک خرید اینترنتی بیسیم کلیک نموده و برای خرید امن فروشگاه اینترنتی Ott دارای نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره و درگاه بانک ملت میباشد.

گارانتی شرکتی و معتبر بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی توسط Ott که دارای پروانه ورود، خرید و فروش بیسیم واکی تاکی و تجهیزات رادیویی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد، قابل عرضه بوده و همچنین دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش نیز می باشد.

خواندن
مرکز فروش بیسیم واکی تاکی در تهران
موارد استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز
موارد استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز

دارای برد کافی و مفید

برد دستگاه بیسیم بستگی به شرایط محیطی همچون نویز و غیره نیز بستگی دارد. میزان برد بیسیم واکی تاکی مطلوب بوده و با برد مفیدی که دارد پاسخگوی اکثر نیاز مشاغل نیز می باشد.

دارای امکانات مناسب

از دیگر دلایل محبوبیت بیسیم واکی تاکی امکانات کاربردی آن می باشد که در زیر برخی از آن ها را ذکر می نماییم‌:

  • دارای صدای شفاف و واضح که قابل تنظیم می باشد.
  • توان خروجی دستگاه واکی تاکی مناسب می باشد.
  • بیسیم واکی تاکی دارای صفحه نمایش های LCD و LED می باشد.
  • بیسیم واکی تاکی با داشتن استاندارد IP در مقابل گرد و خاک، ضربه و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • بیسیم واکی تاکی دارای پایه شارژر یا استند رومیزی بوده که شارژ کردن آن را راحت تر می نماید.
  • یکی از دلایل محبوبیت بیسیم واکی تاکی دارا بودن سیستم کدگذاری ضد شنود جهت جلوگیری از استراق سمع می باشد و امکان تغییر کدهای ضد شنود در آن امکان پذیر می باشد.
  • امکان رویت میزان شارژ بر روی صفحه نمایش بیسیم و واکی تاکی موجود می باشد.
  • بعضی از بیسیم های واکی تاکی، دارای آنتن بلند منعطف بوده که باعث شده برد مفید آن افزایش یابد.
  • دارای پورت مخصوص اندروید (Port USB Android) در مدل های جدید بیسیم واکی تاکی که شارژ آن را ساده تر می کند که از قابلیت های خوب واکی تاکی به شمار می رود.
  • به جهت اینکه بیسیم واکی تاکی بصورت قانونی به کشور وارد می شود لوازم جانبی آن از جمله هندزفری بادیگاردی، باتری و شارژر و دیگر متعلقات آن توسط Ott تامین می گردد.

عمر بالا و تعمیر پذیری خوب

عمر دستگاه بیسیم واکی تاکی به دلیل کیفیت خوب آن ، بالا بوده و به دلیل داشتن گارانتی معتبر در صورت بروز مشکل، قطعات آن وجود می باشد و تعمیر می شود.