بیسیم آتش نشانی

بیسیم آتش نشانی | بهترین بیسیم واکی تاکی مجاز برای آتش نشانی

با توجه به اینکه استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز از بهترین راهکار ها جهت برقراری سریع ارتباط می باشد اما در بعضی از شغل ها بیسیم واکی تاکی می تواند نقش مرگ و زندگی را ایفا نماید‌ و وجود آن بسیار حیاتی باشد. برای مثال آتش نشان ها با دارا بودن بیسیم مناسب بدون داشتن استرس و با اطمینان کامل، بتوانند با دیگر آتش نشان ها در مکان ها و شرایط دشوار مختلف ارتباط برقرار نمایند.

همچنین بیسیم واکی تاکی از جمله بهترین و به صرفه ترین دستگاه های ارتباطی بوده که می تواند بدون هیچ محدودیتی ارتباط بین آتش نشان ها را میسر نماید.

قابل ذکر است ضرورت استفاده از یک بستر مناسب ارتباط بیسیم بین کارکنان آتش نشانی به هیچ وجه قابل انکار نمی باشد. استفاده از بیسیم های نامرغوب و بدون مجوز به دلیل نداشتن ضمانت و خدمات پس از فروش می تواند جان افراد و خود آتش نشانان را در معرض خطر قرار دهد.

بیسیم آتش نشانی
بیسیم آتش نشانی

ویژگی ها و امکانات بیسیم آتش‌نشانی

بیسیم آتش نشان ها از نوع واکی تاکی مجاز بوده و با توجه به وجود ضمانت و خدمات پس از فروش، دارای کیفیت مطلوب و امکانات و ویژگی های منحصر بفرد در زمان برقراری ارتباط می باشد.در زیر به امکاناتی که در بیسیم آتش‌نشانان وجود دارد اشاره خواهیم داشت (این امکانات در بیسیم های مجاز وجود دارد).

۱- بیسیم مخصوص آتش نشانی

بیسیم واکی تاکی مجاز مورد استفاده کارکنان آتش‌نشانی وابسته به هیچ نوع تجهیزات جانبی از جمله آنتن، دکل، سانترال و یا فرستنده مادر نیست و به صورت مستقل عمل می کند.

۲- فرکانس بیسیم آتش نشانی

بیسیم واکی تاکی مجاز بسته به تعداد فرکانس اختصاصی دستگاه دارای کانال های متعدد می باشد که امکان برقراری مکالمه بر روی هر کانال فراهم است و همچنین با استفاده از سیستم کدگذاری اختصاصی هر دستگاه بیسیم، می توانید مکالمات خود را بصورت خصوصی و یا طبقه بندی نمایید.

خواندن
بهترین مدل‌های بیسیم واکی تاکی با قیمت روز

بیسیم واکی تاکی آتش‌نشانان با فرکانسهای خاص خود کار می کند و باعث می شود تا در زمان انجام عملیات، آتش‌نشانان با یکدیگر در ارتباط باشند. بیسیم واکی تاکی کارکنان آتش نشانی از نوع بیسیم مجاز حرفه ای بوده و دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میباشد  و اشخاص عادی اجازه استفاده از آنها را نخواهند داشت بنابراین این نوع بیسیم ها مخصوص آتش‌نشانان می باشد.

فرکانس مورد استفاده در بیسیم واکی تاکی آتش‌نشانان به نحوی تنظیم می باشد که در مواقع اضطرار، هیچ‌گونه صدای اضافی و نویز بر روی آن ها نبوده و با کیفیت صدای مطلوب، می‌توانند به سهولت با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

۳- ست کردن بیسیم آتش‌نشانان

بیسیم واکی تاکی مجاز به صورت نامحدود با یکدیگر ست شده و حتی می تواند با دیگر برند های بیسیم واکی تاکی مجاز مچ شوند.

۴- آنتن بیسیم

بیسیم آتش‌نشانان دارای آنتن بلند جهت بهره گیری از برد بیشتر می باشند تا بتوانند در مناطق صعب العبور و با وجود فاصله زیاد از یکدیگر بتوانند با هم در ارتباط باشند.

۵- باتری بیسیم پرسنل آتش نشانی

این نوع بیسیم ها باید دارای ظرفیت نگهداری شارژ باتری بیشتری باشند زیرا عملیات های مختلف نیاز به ارتباط طولانی تر داشته باشند تا درخواست امداد و نجات نمایند.

۶- دارای استاندارد IP

از آنجا که کارکنان آتش نشانی اکثراً در محلهای به ماموریت خود می پردازند که دارای دود، گرد و غبار و آلودگی می باشد بنابراین بیسیم باید در برابر گرد و غبار و دود، از مقاومت بالایی برخوردار باشد همچنین بیسیم واکی تاکی مورد استفاده آتش‌نشانان باید در برابر ضربه مقاوم بوده و دارای استاندارد IP باشد زیرا بیسیم آتش نشانان دائماً در معرض ضربه و فشار می باشد و باید جنس بدنه بی سیم از مقاومت بالایی در برابر ضربه و افتادن برخوردار باشد.

خواندن
کاربرد بیسیم واکی تاکی در اصناف
بیسیم کارکنان آتش نشانی
بیسیم کارکنان آتش نشانی

۷- امکان شارژ باتری با شارژر فندکی خودرو و پاوربانک

آتش نشان ها دائماً در حال ماموریت هستند و وجود امکاناتی همچون امکان شارژ باتری بیسیم توسط شارژر فندکی خودرو و یا پاور بانک می تواند کمک بسزایی به آنها نماید.

۸- انواع هندزفری مخصوص بیسیم واکی تاکی

از دیگر انواع هندزفری مخصوص بیسیم می توان به انواع هندزفری مشتی، هندزفری شلنگی، هندزفری بادیگاردی حلزونی، هندزفری بادیگاردی خلبانی، هندزفری بادیگاردی VOX، هندزفری بادیگاردی حنجره ای نیز اشاره نمود. این نوع هندزفری ها به صورت دو فیش و تک فیش قابل عرضه می باشد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع هندزفری بادیگاردی بیسیم کلیک نمایید.

۹- امنیت بیسیم ماموران آتش نشانی

از آنجا ممکن است آتش‌نشانان در محل هایی به عملیات بپردازند که در آن مناطق گاز نشت کرده باشد و با توجه به این موضوع که دستگاه های الکترونیکی در هنگام استفاده ممکن است جرقه و الکتریسیته ایجاد نمایند، بنابراین بیسیم مناسب برای آتش نشانان باید در برابر وقوع جرقه عایق بوده و امکان وقوع انفجار را به حداقل برساند.

بیسیم مخصوص آتش نشانی
بیسیم مخصوص آتش نشانی

قیمت ، خرید و فروش بیسیم واکی تاکی آتش نشانی

قیمت بیسیم مجاز آتش نشانی مانند دیگر بیسیم های مجاز، به نام ویژگی ها ، مشخصات فنی و فیزیکی و برند و امکانات آن بستگی دارد.

اکثر مراکزی که برای خرید بهترین بیسیم آتش‌نشانی اقدام می نمایند به دنبال کیفیت بالا و سرعت عمل خوب می باشند که از جمله فاکتورهای مهم در کیفیت بیسیم واکی تاکی به شمار می‌رود. همچنین جهت خرید اینترنتی بیسیم واکی تاکی مجاز به فروشگاه آنلاین Ott مراجعه فرمایید.