برنامه تبدیل گوشی موبایل به بیسیم واکی تاکی

برنامه تبدیل گوشی موبایل به بیسیم واکی تاکی

قبل از آموزش چگونگی تبدیل گوشی موبایل به بیسیم واکی تاکی باید توضیح دهیم که بیسیم واکی تاکی چیست و چه کاربردهایی دارد. در دنیای امروز، ارتباط جمعی میان گروه ها و اشخاص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. جهت ارتباط پایدار نیاز به دستگاهی می باشد که به صورت مستقل کار کرده و نیازمند هیچگونه تجهیزات جانبی مانند دکل و سانترال نباشد که در تمامی محیط و مناطق قابلیت کار داشته باشد. پس می توان گفت بهترین گزینه بیسیم واکی تاکی می باشد زیرا قیمت مقرون بصرفه ای داشته و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از آن وجود نداشته و استفاده از آن ساده بوده و توسط تمامی سنین از کودکی تا کهنسالی می توانند از آن استفاده نمایند.

اختراع بیسیم واکی تاکی

اولین بار واکی تاکی توسط شخص کانادایی به اسم دونالد هینگز (Donald Hings) اختراع شد و در واقع اولین فردی بود که امواج رادیویی را به صورت بی سیم انتقال داد. او اختراع خود را پیکست (Pickset) نام نهاد، ولی با گذشت زمان اسم آن به واکی تاکی (Walkie Talkie) تغییر کرد.

نخستین باری که واکی تاکی به صورت عمومی مورد استفاده قرار گرفت‌ در جنگ جهانی دوم بود که توسط ارتش ایالات متحده به کار گرفته شد. مدل واکی تاکی توسط موتورولا در سال ۱۹۴۰ ساخته شد. به دلیل کاربردهای فراوانی که واکی تاکی داشت توسط دیگر شرکت‌ها تولید و جهت استفاده عمومی، عرضه گردید.

خواندن
درجه حفاظت یا استاندارد IP چیست؟

در حقیقت واکی تاکی نوعی از دستگاه الکترونیکی نیمه دوبلکس قابل حمل بوده که امواج رادیویی را به صورت دو طرفه منتقل می کند نسل‌های قدیم واکی تاکی ها از لحاظ حجم بسیار بزرگ بودند و حتماً جهت حمل آنها کوله پشتی نیاز بود ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بیسیمهای واکی تاکی به اندازه یک گوشی موبایل می باشند و استفاده از آنها بسیار ساده شده است که حتی توسط یک کودک هم قابل استفاده است.

موارد استفاده از بیسیم واکی تاکی

امروزه کاربرد واکی‌تاکی ها بسیار فراگیر شده است که در زیر به تعداد محدودی از کاربرد بیسیم واکی تاکی در مشاغل مختلف اشاره خواهیم داشت :

برخی از مشاغلی که بیسیم واکی تاکی در آنها بسیار پرکاربرد میباشند از قبیل : بیمارستان ، مراکز درمانی ، پلیس ، تالارهای پذیرایی ، آتش نشانی ، خدمات مجالس ، شرکتهای حفاظتی و مراقبتی ، معادن ، تور لیدر های آفرود و تفریحی و گردشگردی ، تورهای سیاحتی و زیارتی ، پروژه های عمرانی و ساختمانی ، کارگاه های ساختمانی و …

اپلیکیشن و برنامه تبدیل گوشی موبایل به بیسیم واکی تاکی

با استفاده از برنامه Two Way : Walkie Talkie که در ادامه نحوه استفاده از آن را توضیح خواهیم داد می‌توانید تلفن هوشمند اندرویدی و iOS خود را به یک بیسیم واکی تاکی مبدل نمایید و به رایگان اقدام به مکالمه با گوشی تلفن همراه خود نمایید. البته جهت استفاده و ارتباط با موبایل های دیگر حتما نیاز به اینترنت می باشد.

خواندن
دلایل محبوبیت استفاده از بیسیم واکی تاکی مجاز

برای تبدیل شدن گوشی موبایل به بیسیم واکی تاکی اپلیکیشن های گوناگونی وجود دارد اما یکی از بهترین اپلیکیشن ها Two Way : Walkie Talkie است که از امکانات کاربردی خوبی برخوردار است.

این اپلیکیشن طرز استفاده بسیار ساده ای دارد و طبق تصاویری که در زیر وجود دارد فقط نیاز است تا اپلیکیشن رو باز کرده و کد کانالی را در آن به صورت تصادفی و یا انتخابی وارد نمایید و با اشخاص مورد نظر صحبت نمایید. در واقع هیچ گونه محدودیتی در افراد استفاده کننده از این اپلیکیشن وجود ندارد و تمامی نفراتی که کد مورد نظر را داشته باشند می‌توانند به صورت جمعی با هم در ارتباط باشند. تنها کافیست شماره کانالی که وارد نموده اید را به دوستان خود داده و از گفتگوی خود به صورت رایگان و نامحدود لذت ببرید. البته باید به این نکته اشاره داشت که جهت استفاده حتماً اپلیکیشن باید به صورت باز و در حال اجرا باشد تا در مکالمات دوستانتان شرکت کنید.

دانلود برنامه Two Way : Walkie Talkie

جهت استفاده از برنامه Two Way : Walkie Talkie ابتدا اپلیکیشن را بصورت مستقیم از لینک های زیر دانلود نموده و نصب نمایید و توسط آموزش هایی پیش تر داده شد اقدام به استفاده از برنامه نمایید.