اجرای تخصصی انواع سقف

اجرای سقف کرومیت ، سقف کامپوزیت ، سقف عرشه فولاد ، سقف روفیکس ، اجرای سقف گنبد ، اجرای سقف کوبیاکس (یوبوت) و سقف وافل Ott مجری تخصصی انواع سقفهای سازه ای با بیش از ۲۵ سال سابقه اجرای پروژه های ساختمانی و عمرانی در سراسر کشور و همچنین بهره گیری از دانش مجریان ذیصلاح و دارای پروانه اشتغال ( محاسبات ، نظارت و مجری ) سازمان نظام مهندسی کشور و ابزار آلات تخصصی با کیفیت و دارای استاندارد های مربوطه آماده ارائه کلیه خدمات مهندسی ، پیمانکاری و پیمان مدیریت به کارفرمایان محترم در سراسر کشور را دارا میباشد .
جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی دفتر Ott از طریق لینک تماس با ما یا پیج اینستاگرام در ارتباط باشید 

اجرای سقف
اجرای قالب فلزی روفیکس
قالب سقف فلزی روفیکس
اجرای قالب سقف فلزی روفیکس
اجرای سقف
اجرای سقف
اجرای تخصصی سقف
اجرای تخصصی سقف

دانشنامه :

انواع سقف و ویژگی آنها

از مهم ترین ویژگی های یک سقف را می توان به ترتیب زیر نام برد :

پایداری  و مقاومت آن در برابر نیروهای وزن خود و بارهایی که قرار است سقف تحمل نماید که عمده ترین آن در بام بار برف می باشد.

  • مقاومت در برابر آب و هوا : سقف باید به وسیله مصالح عایق مانع از عبور رطوبت به داخل فضا شود .

  • دوام قطعات و اجزای مختلف تشکیل دهنده سقف در برابر فرسودگی.

  • همچنین مقاومت در برابر گرما و سرما و آتش سوزی از جمله ویژگیهای یک سقف مناسب است .

سقف کامپوزیت

سقف کامپوزیت ، نوعی سقف است که بصورت از ترکیب از تیرآهن و بتن می‌باشد. در این نوع سقف لنگرهای خمشی و برشی را تیرهای فلزی با ترکیب با بتن تحمل می‌کنند. فشار را بال بالایی تیرها به همراه بتن تحمل کرده و نیروی کششی را بال پایینی تیر تحمل می‌نماید و به این ترتیب مقطعی مرکب از بتن و فولاد برای تحمل لنگرهای کششی و فشاری خواهیم داشت. برای درگیر کردن بتن و فولاد در تیرها، روی بالهای تیرها قطعات فلزی ای به عنوان برشگیر جوش داده می شود. همچنین با استفاده از میلگردهای حرارتی در دو جهت عمود بر هم ضمن ایجاد یکپارچگی بیشتر از ترک خوردن بتن جلوگیری می کنند.تیرهای فرعی در این سقف ها تیرآهن های لانه زنبوری یا ساده هستند. برای قالب بندی این سقف ها معمولا از تخته کوبی استفاده می شود. این سقف ها در مقایسه با سقف تیرچه بلوک از مقاومت بیشتری برخوردارند و در هنگام زلزله بدلیل یکپارچگی بیشتر، بهتر عمل می کنند.

سقف کامپوزیت - اجرای سقف

سقف‌های عرشه فولادی

سقف‌های عرشه فولادی سقف‌هایی هستند که با استفاده از دو عنصر ورق‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از سایر سقف‌ها متمایز می‌شود و البته با استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از بخش‌های اصلی سقف‌ عرشه فولاد باید به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود.

عرشه فولاد ساختمان
اجرای سقف عرشه فولاد

اجرای سقف روفیکس

در اجرای سقف روفیکس با استفاده از قالب فلزی مشبک روفیکس امکان بتن ریزی همزمان همه طبقات بدون نیاز به شمع، جک و حذف قالب بندی بدون استفاده از نیروی ماهر امکان‌پذیر خواهد بود که این امر به جهت پیشرفت کار و سرعت در اجرا تاثیر بسزایی خواهد داشت. با این روش می‌توان ارتباط با طبقات با ایمنی کافی و عدم ریزش و سقوط مصالح را فراهم نموده و برای افراد حاضر در محل اطمینان خاطر ایجاد نمود.

سقف روفیکس
اجرای سقف روفیکس

سقف کوبیاکس

کوبیاکس (به انگلیسی: Cobiax) یکی از روش‌های سقف با استفاده از گوی‌های پلاستیکی توخالی از جنس پلی اتیلن است. اجرای سقف کوبیاکس توسط Ott

مجموعه شرکت‌های اقماری صاحب فناوری‌های Cobiax با مقر اصلی آن در تسوگ (Zug) سوییس و شرکت‌های اروپایی تابعهٔ آن متخصص طراحی و ساخت دال‌های تخت دومحورهٔ سبک با استفاده از بتن مسلح و گوی‌های توخالی هستند.

اجرای سقف کوبیاکس یوبوت
اجرای سقف کوبیاکس یوبوت

سقف کرومیت

سقف کرومیت به سقف‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از تیرچه‌های با جان باز در ترکیب با بتن ساخته می‌شود.

اجرای سقف کرومیت
اجرای سقف کرومیت

خواهشمند است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای تخصصی انواع سقف و ارائه نمونه کارهای مرتبط و یا برآورد اختصاصی پروژه مورد نظر با کارشناسان مجرب دفتر مرکزی Ott تماس حاصل فرمایید.

خط ویژه ۶۶۳۸۴۰۲۲-۰۲۱

تماس با ما