مجوز بیسیم واکی تاکی
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۱۳۸۲ با ادقام معاونت امور مخابراتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات رادیویی، با هدف اجرا و نظارت در بخش مقررات و ارتباطات رادیویی، وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تأسیس گردیده است. از اهداف ایجاد این سازمان می توان به اجرای اختیارات حاکمیتی و همچنین نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری در حوزه تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اشاره کرد تا با ایجاد زمینه جهت رقابتی نمودن بازار خدمات مخابراتی، باعث بالا رفتن سطح کیفی خدمات ارتباطی نیز گردد.

وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

از مهمترین وظایف و اختیارات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • صدور پروانه فعالیت و بهره‌برداری جهت ارائه خدمات مخابراتی
  • تدوین و پیشنهاد استاندارد های مربوطه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اعمال استاندارد ها، ضوابط و نظام های کنترل کیفی و تایید نمونه تجهیزات مخابراتی از جمله بیسیم واکی تاکی
  • تدوین مقررات و تنظیم آئین نامه ها و جدول های نرخ و تعرفه ها در بخش های گوناگون ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ایجاد نظارت و ایجاد رقابت سالم در این حوزه.
  • نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
  • مدیریت تنظیم و کنترل فضای فرکانسی کشور و همچنین تدوین مقررات در حوزه قانون و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • حمایت از حقوق استفاده کنندگان از خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات
  • نظارت بر قانون استفاده از بیسیم واکی تاکی مصوب ۱۳۴۵
خواندن
ویژگی های بیسیم واکی تاکی استاندارد
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

قوانین و مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با بیسیم واکی تاکی

کشور ایران مانند دیگر کشورها جهت نظارت بر فضای فرکانسی کشور خود قوانین خاص خود را دارد. این قوانین جهت جلوگیری از اختلال در باند فرکانسی کشور بوده و همچنین از شنود سازمان های دولتی و نظامی و انتظامی جلوگیری به عمل می آورد. در سال های گذشته افراد و هر شرکت یا نهادی که جهت ایجاد ارتباط بین پرسنل خود نیازمند استفاده از بیسیم واکی تاکی بود ملزم به دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می بود و با قوانین سختگیرانه و زمان بری مواجه می شد و بسیاری از افراد واجد شرایط اخذ مجوز نبودند. از همین روی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدل هایی از بیسیم واکی تاکی با نام بردکوتاه با توان ۰.۵ وات را که طبق قوانین و ضوابط نیز مجاز اعلام نموده است. مدل های بیسیم واکی تاکی مجاز همگی دارای مجوز تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بوده و استفاده از این نوع واکی تاکی ها در کلیه اماکن عمومی برای اشخاص حقیقی و حقوقی بدون محدودیت قابل استفاده می باشد. با توجه به امکانات کاربردی این واکی تاکی ها نظیر : برد مناسب، باطری لیتیومی، صفحه نمایش LED و LCD، استاندارد IP (محافظت دستگاه بی سیم در برابر ضربه رطوبت و همچنین گردوغبار)، رادیو موج FM، چراغ قوه LED و دیگر امکانات کاربردی دیگر جهت استفاده برای مشاغل، کارگاه های صنعتی، رستوران ها و کافی شاپ ها، مراکز خرید و تجاری، طبیعت گردها و تورلیدر ها و … نیز مناسب می باشد.

خواندن
بیسیم واکی تاکی از چه قطعاتی ساخته می شود؟

استعلام مجوز بیسیم واکی تاکی مجاز

برای استعلام مجوز بیسیم واکی تاکی مجاز به سایت رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir مراجعه نموده و با جستجو مدل مورد نظر از مجاز بودن دستگاه بیسیم مورد نظر نیز اطمینان حاصل نمایید. چنانچه در نتایج جستجو، نام بیسیم مورد نظر یافت نشد، آن دستگاه غیر مجاز بوده و خرید، فروش و استفاده از بیسیم واکی تاکی غیر مجاز طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل ایجاد اختلال در باند فرکانسی کشور، غیرقانونی بوده و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.